Caverion-Services.jpg
26.02.2021 Sijoittajauutinen

Caverion ylläpitämään Osuuskauppa Arinan 80 kiinteistöä – yhteistyö laajenee

Osuuskauppa Arina on valinnut Caverionin yhdeksi kumppanikseen kiinteistöjensä ylläpitopalveluihin ja energiatehokkuuden parantamiseen.

Sopimus laajentaa aiempaa yhteistyötä myymälöiden kylmähuolloissa sekä energiaan liittyvissä palveluissa. Uuden sopimuksen piiriin kuuluvat ylläpidon palvelut yli 80 Osuuskauppa Arinan kiinteistössä, mukaan lukien Prismat, S-Marketit, Sale-myymälät, ostoskeskukset, hotellit sekä ABC-asemat.

"Olemme tehneet jo pitkään innovatiivista yhteistyötä Caverionin kanssa kustannustehokkaiden ja ympäristöystävällisten energiaratkaisujen parissa ja nyt on hienoa päästä laajentamaan yhteistyömme myös kiinteistö- ja teknisten palvelujen osalta", kertoo Arinan Kiinteistöt Oy:n kiinteistöjohtaja Seppo Jakola.

Caverionin maanlaajuinen toimipisteverkko kattaa hyvin Osuuskauppa Arinan Pyhännältä Inariin ulottuvan toiminta-alueen ja palvelut tarjotaan paikallisin voimin ja läheltä asiakasta.

"Olen iloinen, että yhteistyömme Arinan kanssa laajenee ja syvenee. Olen vakuuttunut, että pystymme kiinteistöjen hyvällä ylläpidolla sekä luomaan hyvät olosuhteet kiinteistöjen käyttäjille että tehostamaan kiinteistöjen energiankäyttöä ja pienentämään niiden hiilijalanjälkeä. Vastuullisuus ja konkreettiset teot kohti hiilineutraaliutta ovat meidän molempien tavoitteena ja olemme yhdessä kehittämässä ratkaisuja uutta älykästä teknologiaa hyödyntämällä", Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen sanoo.

Caverionilla ja Arinalla on ollut yhteistyötä myös kaupan kylmätekniikassa ja CO2-jäähdytystekniikan sekä energiatehokkuuden hallinnassa. Caverion on kehittänyt yhteistyössä Osuuskauppa Arinan ja Oulun Energian kanssa innovaation, joka hyödyntää kauppojen kylmälaitteiden lauhdelämpöä ja tehostaa energiantuotantoa. Innovaation ansiosta kaukolämmöntuotantoa voidaan tehostaa jopa 5 %, mikä merkitsee jopa 10 % vähennystä hiilidioksidipäästöissä. Tavoitteena on ollut löytää ratkaisu, jolla pystytään alentamaan kokonaisenergiankulutusta. Innovaation avulla voidaan lisätä merkittävästi kustannustehokasta hiilineutraalia kaukolämmöntuotantoa.

Lue lisää kehitysyhteistyöstä

Lue lisää ennakoivan huollon ja kunnossapidon palveluistamme

Lisätiedot: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. +358 50 390 0941 Seppo Jakola, kiinteistöjohtaja, Arinan Kiinteistöt Oy +358 50 337 5890, seppo.jakola@sok.fi