29.11.2019 Pörssitiedote

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta Caverion Oyj:ssä: Structor S.A.

Caverion Oyj on vastaanottanut 28.11.2019 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Structor S.A.:n (Luxemburissa toimivan Fennogens Investments S.A.:n kokonaan omistama yhtiö) omistus Caverion Oyj:ssä on alittanut 10 ja 5 prosentin rajat 28.11.2019.

Ilmoituksen mukaan Structor S.A. on myynyt kaikki17 565 000 osakettaan, mikä vastasi 12,64 prosenttia Caverion Oyj:n osake- ja äänimäärästä. Näistä 14 169 850 osaketta on myyty Structor S.A.:n emoyhtiö Fennogens Investments S.A.:lle, mikä vastaa 10,2 prosenttia Caverion Oyj:n osake- ja äänimäärästä. Ilmoituksen mukaan Structor S.A.:n omistus Caverionissa on 0 osaketta 28.11.2019, mikä vastaa 0 prosenttia Caverion Oyj:n osake- ja äänimäärästä.

Ilmoitus on seurausta Ehrnroothin perheen Caverionin osakkeenomistuksen uudelleenjärjestelystä, jossa Structor S.A. on myynyt koko osakkeenomistuksensa Caverionissa emoyhtiölleen Fennogens Investments S.A.:lle ja muille perheen omistamille sijoitusyhtiöille. Structor S.A.:n omistuksessa ollut osakkeenomistus Caverionissa säilyy kokonaan samojen lopullisten edunsaajien omistuksessa.

Caverionilla on yksi osakesarja ja kullakin osakkeella on yksi ääni. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty Caverionin rekisteröityä kokonaisosakemäärää 138 920 092.

Liputusvelvollisen (liputusvelvollisten) osuus:

% osakkeista ja äänistä  % osakkeista ja äänistä rahoitus-välineiden kautta  Yhteenlaskettu %-osuus
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen  0 %  0 %  0 %
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)  12,64 %  0 %  12,64 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja/
osakelaji
Osakkeiden ja äänten
lukumäärä, kpl
Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI4000062781  14 169 850 10,2 % 0%
A YHTEENSÄ  14 169 850 10,2 %

B: AML:n 9 luvun 6 a §:ssä tarkoitetut rahoitusvälineet:

Rahoitusvälineen luonne  Eräpäivä  Toteutusaika  Toimitustapa (osakeomistus/ nettoarvon tilitys)  Osakkeiden ja äänten lukumäärä  Osakkeiden ja äänten
%-osuus
N/A  N/A  N/A  N/A N/A N/A
B YHTEENSÄ  N/A N/A

Tietoja liputusvelvollisesta

Liputusvelvollinen ei ole minkään luonnollisen henkilön tai oikeushenkilön määräysvallassa eikä ilmoitusvelvollisella määräysvaltayhteisöjä, joilla on suora tai välillinen osuus kohdeyhtiössä.

CAVERION OYJ

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi

Lisätietoja:  Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com