28.04.2014 Lehdistötiedote

Rovaniemen Energian kunnossapitopalvelut siirtyvät Caverionille 1.5.2014

Rovaniemen Energian kaukolämpöverkon ja erillislämpökeskusten ennakkohuolto, varallaolo, viankorjaus sekä määritellyt kunnossapitopalvelut siirtyvät Caverionille 1.5.2014 alkaen. Samassa yhteydessä kaksitoista Rovaniemen Energian työntekijää siirtyy niin sanottuina vanhoina työntekijöinä Caverion Suomi Oy:n palvelukseen.

Yhtiöt tekivät kunnossapitopalveluiden siirrosta aiesopimuksen maaliskuussa. Liikkeenluovutussopimus ja palvelusopimus allekirjoitettiin 28.4.2014.

Rovaniemen Energia Oy:n kaukolämpöverkko kattaa yli 70 % Rovaniemen keskusta-alueen lämmitettävistä rakennuskuutioista. Huippukuormaa ja energiantuotannon poikkeustapauksia varten eri puolilla kaupunkia on noin kymmenen erillislämpökeskusta, joiden kunnossapito siirtyy liikkeenluovutuksella Caverionille.

- Rovaniemen energiahuollon luotettavuus on ollut hyvällä tasolla ennen tätä kunnossapidon ulkoistamistakin. Uskomme, että kumppanuus Caverionin kanssa tarjoaa kuitenkin aiempaakin parempaa kykyä reagoida vaihtelevaan työkuormaan, täydentävän energiahuollon kehittämiseen liittyvää osaamista ja edelleen paranevaa kunnossapidon kustannustehokkuutta. Siirtyvälle henkilöstölle avautuu sellaisia ammatillisen kehittymisen mahdollisuuksia, joita Rovaniemen Energia ei pysty tarjoamaan, Rovaniemen Energia Oy:n toimitusjohtaja Markus Tykkyläinen toteaa.

- Hyvä ja pitkä yhteistyömme jatkuu ja keskitymme Caverionin strategian mukaan tuottamaan  Rovaniemen Energialle tehokkaita kunnossapidon palveluita ja elinkaariratkaisuja. Tarvitsemme tähän ammattitaitoista paikallista henkilöstöä ja toivotamme meille siirtyvät työntekijät tervetulleiksi 4 800 suomalaisen caverionilaisen joukkoon, aluejohtaja Martti Kaikkonen Caverionista sanoo.

Lisätiedot:

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi

Rovaniemen Energia Oy on Rovaniemen kaupungin 100 % omistama energiayhtiö, jolla on liiketoimintaa Rovaniemen lisäksi Kolarin ja Ylläsjärven alueella. Rovaniemen Energia - konsernin vuotuinen liikevaihto on liki 50 miljoonaa euroa. Konsernilla on sähkön siirtoliiketoiminnassa asiakkaanaan noin 25 000 sähkönkäyttöpaikkaa ja vahva asema kiinteistöjen lämmityksessä Rovaniemellä kaukolämpöliiketoiminnassa liki 12 miljoonan lämmitettävän kiinteistökuution myötä. Rovaniemen Energia -konserni työllisti toiminnallaan vuonna 2013 suoraan yhteensä 120 henkilötyövuotta. Välilliset työllistävät vaikutukset huomioiden, kokonaistyöllistävä vaikutus on noin 370 henkilötyövuotta Lapin maakunnan alueella.