Caverion SmartView.png
17.04.2023 Lehdistötiedote

Caverion SmartView sai uuden patentin – jo 18 000 kiinteistöä hyödyntää digitaalista alustaa olosuhteiden optimointiin

Caverion SmartView sai uuden patentin – jo 18 000 kiinteistöä hyödyntää digitaalista alustaa olosuhteiden optimointiin

Caverion SmartView tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kiinteistöjen toimintaan. Caverion SmartView on jo käytössä yli 18 000 kiinteistössä eri puolilla Eurooppaa, ja osa Caverion SmartView:n teknologiasta on nyt suojattu uudella patentilla.

Patentti on myönnetty Caverion SmartView:n keskeiselle elementille: tiedonsiirrolle anturipilvien ja SmartView-pilven välillä sekä tavalle, jolla tämä tiedonsiirto voidaan helposti aktivoida tai deaktivoida.

"Kehitystyömme tavoitteena on auttaa asiakkaitamme optimoimaan kiinteistöjen toimintaa ja säästämään energiaa. Caverion SmartView hyödyntää useita menetelmiä muun muassa sisäilman laadun, lämpötilan ja tilojen käyttöasteen seuraamiseen. Näiden tietojen keräämiseen käytetään erilaisia antureita ja pilvipalveluja, ja Caverion SmartView tuo kaiken tämän saumattomasti yhteen", sanoo Tuomo Härkönen, Head of Digital Service Solutions, Caverion.

"Kaikki toiminnot Caverion SmartView:ssa ovat läpinäkyviä, ja huoltoasiantuntijamme voi helposti aktivoida antureita tai poistaa niitä käytöstä. Tällainen ominaisuus on poikkeuksellinen, ja patentti on hieno tunnustus edistykselliselle teknologiallemme ja digitaaliselle osaamisellemme", Härkönen jatkaa.

Digitaaliset ratkaisut ovat avainasemassa kiinteistöjen olosuhteiden ja energiankulutuksen optimoinnissa sekä vastuullisuuden kehittämisessä. Lue lisää digitaalisista ratkaisuistamme

Tutustu Caverion SmartView -alustaan

Lisätietoja: Tuomo Härkönen, Head of Digital Service Solutions, Caverion, puh. +358 40 567 2226, tuomo.harkonen@caverion.com