17.01.2023 Lehdistötiedote

Caverion huoltaa, valvoo ja optimoi Satakunnan Osuuskaupan kauppojen ja ravintoloiden kylmälaitteet jatkossakin

Caverion ja Satakunnan Osuuskauppa ovat tehneet palvelusopimuksen noin 30 myymälän ja 10 ravintolan ja hotellin kylmälaitteiden huollosta. Sopimus on jatkoa pitkälle yhteistyölle ja kattaa kylmälaitteiden määräaikaishuollot ja korjaukset sekä 24/7-päivystyksen, iTOP-etävalvonnan ja energiaoptimointipalvelut.

Satakunnan Osuuskauppa on investoinut viime vuosina merkittävästi myymälöidensä kylmälaitteiden uusimiseen CO2-järjestelmiksi. Caverionin palveluiden avulla voidaan varmistaa laitteiden pitkä elinkaari ja energiatehokas käyttö huoltokustannukset minimoiden.

”Reilusti yli puolet ruokakauppojemme, Prismojen, S-markettien ja Sale-myymälöiden, tuotteista myydään viilennettynä tai pakasteena ja siksi meille on äärimmäisen tärkeää, että kylmälaitteet toimivat kaikkina vuorokauden aikoina moitteettomasti. Vastuullisena toimijana olemme jo uudistaneet ja jatkamme kylmälaitteiden uudistamista mahdollisimman energiatehokkaisiin ovellisiin malleihin.  Tarvitsemme ammattitaitoista huoltoa ja optimointia saavuttaaksemme yhä tiukempia energiatehokkuuksia. Caverion, aiemmin Huurre, on ollut meille alueellisesti paras vaihtoehto ja yhteistyökumppani”, sanoo Satakunnan Osuuskaupan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Jussi Kaartinen.

Sopimukseen sisältyvä Caverionin iTOP-jäähdytysautomaatio on teknologia- ja palvelukokonaisuus, joka yhdistää jäähdytysjärjestelmät älykkääseen hallintajärjestelmään. Sen avulla optimoidaan kylmälaitteiden kokonaisuuden toimintaa sekä energiatehokkuutta.

”Pitkä ja vaiheittain rakennettu laaja yhteistyömme Satakunnan Osuuskaupan kanssa on ollut menestyksellistä, ja olemme jatkuvasti kehittäneet toimintaamme digitaalisten palvelujen laajempaan käyttöön. Uusimpana näistä on pilvipalvelu, jonka avulla asiakkaamme saa ajantasaisesti tiedot kylmälaitteiden energiankulutuksesta”, sanoo kylmähuoltopalveluiden johtaja Jonni Moislahti Caverion Suomesta.

Lue lisää kylmälaitehuollon palveluistamme

Lisätiedot: Jonni Moislahti, johtaja, huoltoliiketoiminta, Caverion Suomi Oy, Energia & Kylmä, jonni.moislahti@caverion.com, p. +358 40 180 6221 Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, kirsi.hemmila@caverion.com , p. +358 50 390 0941 Jussi Kaartinen, toimialajohtaja, Satakunnan Osuuskauppa, jussi.kaartinen@sok.fi, p +358 50 388 3045