New Scandic hotel
30.09.2019 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa talotekniikkaprojektin uuteen Scandic-hotelliin Tanskassa

Caverion ja rakennusyhtiö MBG Entreprise A/S ovat sopineet talotekniikkaprojektista uuteen Scandic-hotelliin Kööpenhaminassa. Caverion vastaa rakennuksen ilmanvaihto- ja ilmastointi- sekä sähköistysjärjestelmistä sekä turvallisuuden osalta sprinklereistä ja kulunvalvontajärjestelmistä. Rakennuksen omistaa suuri tanskalainen kiinteistösijoitusyhtiö ATP Real Estate. Sopimuksen arvoa ei julkaista.

“Tämä on erityinen rakennus – muunnamme toimistotilat hotelliksi peruskorjauksen yhteydessä. Hotellin rakentaminen Kööpenhaminan keskustaan on hyvin jännittävää. Odotamme innolla läheistä yhteistyötä Caverionin kanssa projektissa”, sanoo Mikkel Birch Gormsen, MBG Entreprise A/S:n toimitusjohtaja.

Toimistorakennus muuntuu sadan huoneen hotelliksi Kööpenhaminan keskustassa lähellä Norreportin asemaa, joka on yksi liikenteen solmukohdista. Hotelliin tulee ravintola ja kaupunkinäköalat tarjoava kattobaari – sisustukseen on haettu inspiraatiota boutique-hotelleista.

“Olemme ylpeitä ja innoissamme valinnastamme tähän peruskorjaushankkeeseen, joka toteutetaan hyvin keskeisellä paikalla Kööpenhaminassa. Projektin logistiikka on vaativaa, mutta vahva yhteistyömme MBG Enterprisen ja muiden toimittajien työryhmien kanssa antaa meille hyvät valmiuden vastata haasteeseen”, sanoo Carsten Sørensen, Johtaja, Caverion Tanska.

Projekti 3 000 neliömetrin rakennuksessa on alkanut, ja Caverionin työt valmistuvat marraskuussa 2020. Caverion toimittaa projektin DGNB-sertifikaatin (hopea) mukaisesti, mikä asettaa vaatimuksia muun muassa materiaalikuljetuksille. Hotelli on suunniteltu avattavan vuoden 2020 loppuun mennessä.

Lue lisää palveluistamme pääurakoitsijoille sekä kiinteistösijoittajille ja kiinteistökehittäjille.

Lisätietoja:  Louise Wilhelmsen, viestintäasiantuntija, puh. +45 61 89 58 83, louise.wilhelmsen@caverion.com