14.10.2019 Sijoittajauutinen

Caverion ostaa Pelsu Pelastussuunnitelma Oy:n ja tarjoaa entistä laajemmat digitaaliset ylläpitopalvelut kiinteistöille

Caverion Suomi Oy on ostanut Pelsu Pelastussuunnitelma Oy:n koko osakekannan 11.10.2019. Myyjinä ovat yhtiön pääomistajat Fast Monkeys Oy, Sontek Ventures Oy, Eetu Kirsi, Okko Kouvalainen sekä useita henkilöomistajia. Pelsu Pelastussuunnitelma on erikoistunut kiinteistöturvallisuuden konsulttipalveluihin sekä helppokäyttöisiin digitaalisiin verkko- ja mobiilityökaluihin. Yhtiö on alallaan markkinajohtaja Suomessa. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Kauppaan sisältyy lisäksi sähköinen pelastussuunnitelmaohjelmisto ja -ympäristö, pelastussuunnitelma.fi. Palvelulla hallinnoidaan tällä hetkellä yli 30 000 kiinteistön pelastussuunnitelmia Suomessa. Pelastussuunnitelma on isoille kiinteistöille lakisääteinen.

"Caverionin koko, osaaminen ja tunnettuus tarjoavat huomattavia hyötyjä sekä Pelsun liiketoiminnalle että sen olemassa oleville asiakkaille”, toteaa myyjiä edustava Okko Kouvalainen.

”Caverionin visio on olla ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Pelsu Pelastussuunnitelma Oy:n terävintä osaamista on palvelujen digitalisointi ja digitaaliset ratkaisut ovat tulleet myös kiinteistöjen turvallisuuden johtamiseen. Näemme runsaasti mahdollisuuksia uudenlaisille palveluille, kun kiinteistöjen hallintaan liittyvät osa-alueet digitalisoituvat, ja pääsemme kehittämään niistä laajempia palvelukokonaisuuksia. Olemme myös erityisen iloisia, että saamme joukkoomme uusia turvallisuusalan ammattilaisia”, sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Kaupan odotetaan toteutuvan 31.10.2019 mennessä. Pelsu Pelastussuunnitelma Oy fuusioidaan Caverion Suomi Oy:öön vuoden 2020 alkupuolella.

Lisätiedot: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila(at)caverion.com Kaarle Parikka, markkinointijohtaja, Plan Brothers Oy, puh. 020 1277 856, kaarle.parikka(at)planbrothers.fi