Turku T3 Hospital.jpg Tyksin T3-projekti / Arkkitehtiryhmä Reino Koivula ja Schauman Arkkitehdit
27.11.2018 Sijoittajauutinen

Caverionille uusi projektisopimus Tyksin T3-sairaalaan Turussa

Caverion toteuttaa Turun yliopistollisen keskussairaalan (Tyks) uuden T3-sairaalan sähköistyksen. Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän kanssa tehdyn sopimuksen arvo on noin 15,6 miljoonaa euroa. Caverion kertoi aiemmin syyskuussa toteuttavansa myös sairaalan lämmitys-, vesi- ja viemäri- sekä ilmanvaihto- ja ilmastointijärjestelmät.

”Olemme tyytyväisiä siihen, että Caverion vastaa laajasti uuden sairaalan talotekniikasta”, sanoo Timo Seppälä, hankejohtaja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiristä.

Caverion vastaa uuden sairaalan sähköjärjestelmien asennuksista ja projektin toteutuksesta. Sairaalan sähköjärjestelmiin sisältyy muun muassa G1- ja G2 -luokkien vaativia lääkintätiloja. Caverion toimittaa myös muuntajat, jakelukiskojärjestelmän, keskitetyn reittipohjaisen valaistusohjausjärjestelmän sekä äänentoistojärjestelmän.

”Sairaalarakennuksen talotekniikka on vaativa ja edellyttää laajan kokonaisuuden hallintaa, jotta lopputuloksena saadaan terveelliset, turvalliset ja mahdollisimman toimivat tilat kaikille käyttäjille. Olemme iloisia siitä, että Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri luottaa meihin toteuttajana”, sanoo Caverionin Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen. Uudisrakennus nousee T-sairaalan yhteyteen junaradan ja Helsinginkadun päälle rakennettavalle betonikannelle ja sen kokonaisala on noin 55 000 neliömetriä. Sairaalan arvioidaan valmistuvan loppukesällä 2021.

Uuteen T3-sairaalaan sijoitetaan Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin lastentautien, naistentautien ja synnytysten, korva-, nenä- ja kurkkusairauksien sekä suu- ja leukasairauksien hoito sekä lääketieteellisten tukipalvelujen toimintoja.

Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri kuuluu Caverionin julkisen sektorin asiakassegmenttiin. Lue lisää palveluistamme julkiselle sektorille.

Kuvat: Tyksin T3-projekti / Arkkitehtiryhmä Reino Koivula ja Schauman Arkkitehdit

Lisätietoja: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com Timo Seppälä, hankejohtaja, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, puh. 040 739 0173, timo.seppala@tyks.fi