02.03.2023 Lehdistötiedote

Caverion yhteistyöhön ClimaCheckin kanssa – innovatiivinen teknologia varmistaa jäähdytysjärjestelmien energiatehokkuuden

Caverion aloittaa kansainvälisen kumppanuuden cleantech-yritys ClimaCheckin kanssa. Caverion iTop-jäähdytysautomaatio hyödyntää ClimaCheckin pilviteknologiaa datan analysointiin ja parantaa energiatehokkuutta Caverionin asiakkaille.

Caverionin iTop-jäähdytysautomaatio on nykyään käytössä esimerkiksi kymmenissä vähittäismyymälöissä, varastoissa ja logistiikkakeskuksissa ympäri Pohjoismaita. ”Energiansäästö ja energiaviisaiden päätösten tekeminen on ykköstavoite kaikille asiakkaillemme. ClimaCheckin avulla voimme tarjota asiakkaille todennettuja, yksityiskohtaisia analyysejä ja faktoihin perustuvaa asiantuntijatukea kylmälaitteiden optimoimiseksi. Näemme suuria mahdollisuuksia tässä kumppanuudessa, joka auttaa luomaan kestävää vaikutusta asiakkaillemme”, sanoo Kari Sundbäck, Caverionin palveluista, ratkaisuista, digitaalisuudesta ja kestävästä kehityksestä vastaava johtaja.

ClimaCheckin ratkaisu mittaa myös jäähdytysjärjestelmän tehokkuutta ja niin sanotun tehokertoimen (COP). Asiakkaat voivat hyödyntää tätä “ClimaCheck verified” -analyysia tukemaan päätöksentekoaan sekä energiansäästöjen ja ilmastotavoitteiden saavuttamista.

”ClimaCheck analysoi Caverionin automaatioteknologian keräämää tietoa verifioinnin tekemiseksi, ilman lisäkomponentteja tai käyntiä paikan päällä. Caverion on ensimmäinen yhteistyökumppanimme, joka voi toteuttaa integroidun pilvipohjaisen automaatioratkaisun sekä kaikki energiatehokkuuden varmistamiseen liittyvät palvelut, joilla varmistetaan kylmälaitteiden optimaalinen toiminta niiden elinkaaren aikana”, sanoo Niklas Berglöf, toimitusjohtaja, ClimaCheck.

Lue lisää jäädytysratkaisuistamme

Tutustu ClimaCheckiin

Lisätietoja: Jukka Hellman, Product Leader, Caverion, puh. +358 40 849 6081, jukka.hellman@caverion.com Niklas Berglöf, ClimaCheckin toimitusjohtaja, puh. +4670 230 8805, niklas.berglof@climacheck.com