Caverion.jpg
05.11.2019 Sijoittajauutinen

Orion luottaa jatkossakin Caverionin palveluihin - Caverion vastaa Orionin kiinteistöjen teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä palveluiden johtamisesta

Caverion vastaa Orionin Espoon, Turun, Salon ja Kuopion kiinteistöjen teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä palveluiden johtamisesta. Yhtiöt sopivat vuonna 2009 alkaneen yhteistyön jatkumisesta toistaiseksi. Sopimukseen kuuluvien kiinteistöjen pinta-ala on kaikkiaan noin 195 000 kerrosneliömetriä. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Caverion vastaa pääosin lääketehtaina toimivien Orionin kiinteistöjen kaikkien taloteknisten järjestelmien teknisestä huollosta ja kunnossapidosta ja näihin liittyvien palveluiden johtamisesta. Talotekniset järjestelmät kattavat jäähdytys-, turvallisuus-, automaatio-, lämmitys-, vesi- ja viemäri-, ilmanvaihto- ja ilmastointi-, sähköistys- sekä informaatio- ja viestintäteknologiajärjestelmät.

”Yhteistyömme Caverionin kanssa on sujunut hyvin – ja sen myötä olemme saaneet kunnossapidollemme tehokkaammat ja selkeämmät prosessit. Toimialallamme on erityisen tärkeää, että kiinteistöjen teknisestä huollosta ja kunnossapidosta vastaa korkeatasoinen kunnossapidon asiantuntija. Uskomme, että yhteistyön jatkumisen myötä onnistumme kehittämään kunnossapitoa entisestään, ja Orion voi keskittyä ydinliiketoimintaansa”, sanoo Orionin EHS ja kiinteistöjohtaja Juha Paasi.

”Pitkään jatkunut yhteistyömme Orionin kanssa on ollut hedelmällistä. Orion on aktiivisesti kehittänyt kiinteistöjensä ylläpitoa ja olemme yhdessä luoneet lääketeollisuuden tiukkoihin vaatimuksiin soveltuvat palvelumallit. Kiinteistöjen teknisessä huollossa ja palvelujen johtamisessa hyödynnämme laajaa kokonaispalveluamme”, sanoo Caverion Suomen divisoonajohtaja Ville Tamminen.

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Orion kuuluu Caverionin teollisuuden asiakassegmenttiin.

Lisätiedot: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila(at)caverion.fi (kirsi.hemmila@caverion.fi)  Juha Paasi, EHS ja kiinteistöjohtaja, Orion Oyj, puh. 050 966 3701, juha.paasi(at)orion.fi