Jätevesipuhdistamo_Turun seudun puhdistamo Oy.jpg
22.03.2018 Sijoittajauutinen

Caverion vastaamaan Turun Kakolanmäen jätevedenpuhdistamon kunnossapidosta

Caverion ja Turun seudun puhdistamo Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Kakolanmäen jätevedenpuhdistamon kokonaisvaltaisesta teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä investointiluontoisten projektien toteutuksesta.

Caverion vastaa jatkossa Suomen kolmanneksi suurimman jätevedenpuhdistamon prosessitekniikan ja prosessiputkistojen kunnossapidosta sekä teknisistä järjestelmistä, kuten sprinkleri- ja automaatiojärjestelmät, lämmitys, vesi ja viemäri, ilmanvaihto ja ilmastointi, jäähdytys, sähköistys sekä turvallisuus. Ylläpitovastuu alkaa vuoden 2019 alusta, mutta yhteistyö käynnistyy investointiprojekteilla jo ennen sitä.

”Olemme iloisia siitä, että toimintamme laatu ja tarjoamamme ratkaisut ovat vakuuttaneet asiakkaamme ja että voimme jatkaa yhteistyötä entistä kattavammilla palveluilla. Kehittämällä kunnossapitoa autamme Turun seudun puhdistamoa pääsemään jatkuvasti hyviin tuloksiin toiminnassaan”, sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

”Olemme tehneet jo vuosia yhteistyötä Caverionin kanssa. Aikaisempi projektiyhteistyö on erinomainen pohja kunnossapitopalveluiden toteuttamiselle. Odotamme innolla uuden sopimuskauden alkua”, kertoo Turun seudun puhdistamon tekninen päällikkö Jarno Arfman.

Kakolanmäen jätevedenpuhdistamo on nykyaikainen automatisoitu tuotantolaitos, joka käsittelee lähes 300 000 Turun seudun asukkaan sekä alueen teollisuuden jätevedet. Jätevettä johdetaan laitokselle käsiteltäväksi neljäntoista kunnan alueelta keskimäärin 90 000 kuutiometriä vuorokaudessa. Laitoksen käyttöönoton jälkeen Turun merialueelle kohdistunut fosforikuormitus on vähentynyt noin 75 prosenttia.

Turun seudun puhdistamo Oy kuuluu Caverionin julkisen sektorin asiakkaisiin. Lue lisää palveluistamme julkiselle sektorille.

Lisätietoja: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941,  kirsi.hemmila@caverion.com Mirva Levomäki, toimitusjohtaja, Turun seudun puhdistamo Oy, puh. 040 712 6241, mirva.levomaki@turku.fi