21.12.2018 Sijoittajauutinen

Caverion myy Tšekin tytäryhtiönsä

Caverion on sopinut tšekkiläisen tytäryhtiönsä koko osakekannan myynnistä. Ostaja on KART, spol. s r.o., joka on osa monialayhtiö CEZ Groupia. Caverion ilmoitti aiemmin tällä viikolla myyvänsä liiketoimintansa myös Puolassa.

“Tšekki on ollut meille hyvin pieni markkina. Tämä yritysmyynti on meille seuraava askel strategiassamme, jonka tavoitteena on keskittyä ydinliiketoimintaamme päämarkkina-alueillamme. Jatkamme nyt toimintamme parantamista kymmenessä Caverion-maassa, ja toivotamme kollegoillemme Tsekissä menestystä tulevaisuuteen”, Caverion Oyj:n toimitusjohtaja Ari Lehtoranta sanoo.

Myytävän yhtiön, Caverion Česká republika s.r.o,:n, liikevaihto oli noin 2,4 miljoonaa euroa vuonna 2017 ja sillä oli noin 40 työntekijää. Tšekin liiketoiminta on raportoitu osana Caverionin Itävallan divisioonaa.

Divestoinnin odotetaan toteutuvan tammikuun 2019 aikana. Kauppahintaa ei julkisteta. Divestoinnilla ei ole olennaista vaikutusta Caverion-konsernin taloudelliseen asemaan tai tulokseen.

Lisätietoja: Martti Ala-Härkönen, talousjohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 737 6633, martti.ala-harkonen@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com