03.08.2015 Sijoittajauutinen

Caverionilta talotekniikan kokonaistoimitus seniorikeskukseen Espoon Leppävaaraan

Caverion on tehnyt sopimuksen rakennusliike YIT:n kanssa talotekniikan kokonaistoimituksesta Espoon kaupungin rakennuttamaan Elä ja asu -keskukseen Leppävaaraan. Sopimus kattaa lämmitys-, vesi- ja viemäri-, ilmanvaihto- ja ilmastointi-, jäähdytys-, sähköistys-, sekä turvallisuusjärjestelmät.

Caverion vastaa projektin johtamisesta ja projektin toteutuksesta. Sopimuksen arvo on noin 5 miljoonaa euroa.

Vuoden 2016 lopussa valmistuvaan seniorikeskukseen tulee 140 pientä asuinhuoneistoa huonokuntoisille vanhuksille. Lisäksi katutasoon rakennetaan avopalvelukeskus, johon sijoitetaan  mm. ravintola ja kotihoidon tukipiste.

"Elä ja Asu -seniorikeskus on teknisesti vaativa kohde monipuolisten järjestelmien takia. On ilo olla mukana rakentamassa viimeisimmällä tekniikalla varustettuja ja turvallisia elinolosuhteita vanheneville ikäpolville. Hanke on jatkoa pitkäaikaiselle ja menestyksekkäälle yhteistyölle YIT:n kanssa. Joukkueemme tuntevat  toisensa, joten yhteistyö sujuu varmalla otteella ”, kertoo Jarno Hacklin, Caverion Suomen divisioonajohtaja.

”Senioriasuminen ja siihen liittyvien palveluiden kehittäminen jatkuu vilkkaana. Tässä kehityksessä YIT haluaa olla vahvasti mukana ja tämä edellyttää hyvää yhteistyötä kaikkien hankkeeseen osallistuvien tahojen kesken. Saumaton yhteistyö luo pohjan onnistumiselle myös Leppävaaran Elä ja Asu -hankkeessa”, yksikönjohtaja Matti Sarikkola YIT:stä sanoo.

Tietoa ja kuvia hankkeesta:

Lisätietoja:

Caverion Suomi, Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi