25.02.2015 Sijoittajauutinen

Caverionille jatkosopimus Pietarin matkustajasataman teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä palveluiden johtamisesta

Caverion on tehnyt jatkosopimuksen Pietarin matkustajasataman Morskoi Fasadin teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä palveluiden johtamisesta. Sopimus kattaa suurimman osan sataman kiinteistöteknisistä järjestelmistä, muun muassa lämmitys-, vesi-, viemäri-, ilmanvaihto-, ilmastointi-, jäähdytys-, sähkö- ja automaatiojärjestelmät.  Lisäksi Caverion vastaa sataman siirrettävien veden- ja jätevedenkäsittelyjärjestelmien samoin kuin risteilyalusten ramppien ja kävelysiltojen kunnossapidosta. Uusi, kolmivuotinen sopimus astui voimaan 1.2.2015, ja sen arvo on noin 1,9 miljoonaa euroa
(141 miljoonaa ruplaa).

Matkustajasatamassa on neljä matkustajaterminaalia ja seitsemän laituripaikkaa risteilyaluksille, joten kyseessä on Itämeren alueen suurin matkustajasatama. Satama toimii kellon ympäri läpi vuoden, ja sillä on oma, paikan päällä oleva tekninen henkilöstönsä. Sopimus työllistää yhteensä 35 henkilöä Caverionilta.

Caverionin ja Morskoi Fasadin yhteistyö alkoi jo vuonna 2011, ja tämä on jo toinen jatkosopimus asiakkaan kanssa.

”Sopimus osoittaa, että Caverion nähdään luotettavana kumppanina Venäjän julkiselle sektorille. Olemme erittäin tyytyväisiä, että aikaisemmin asiakkaan kanssa solmittu sopimus sai nyt jatkoa”, toteaa Caverion Pietarin liiketoiminnasta vastaava johtaja Seppo Hakala.

Lisätietoja antaa:

Seppo Hakala, General Director, ZAO Caverion St. Petersburg, puh. +7 921 91 22 072, Seppo.Hakala@caverion.ru

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Vuoden 2014 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa yhteensä noin 17 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi