28.01.2015 Sijoittajauutinen

Caverion vastaa Tanskassa Holstebron uuden poliisiaseman yli 18 miljoonan euron arvoisesta elinkaarihankkeesta

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen rakennusliike A. Enggaardin kanssa Holstebron uuden poliisiaseman elinkaarihankkeesta. Sopimuksen arvo on 18,8 miljoonaa euroa, ja se kattaa talotekniikan kokonaistoimituksen sekä kohteen valmistuttua käytön, huollon ja kunnossapidon 25-vuotisella sopimuskaudella.

Caverion vastaa hankkeessa sähköistys-, lämmitys-, vesi- ja viemäröinti-, ilmanvaihto-, ilmastointi-, turvallisuus- sekä rakennusautomaatiojärjestelmien suunnittelusta, toteutuksesta sekä kunnossapidosta. Caverion on näin ollen vastuussa kiinteistön tehokkuudesta, käytettävyydestä, turvallisuudesta ja kunnosta koko sen elinkaaren ajan. Kiinteistö on liitetty Caverionin etävalvontaan ja -hallintaan, mikä takaa kiinteistön sovitut olosuhteet ja optimaalisen energiankäytön.

”Tämä on mielenkiintoinen projekti, jossa voimme hyödyntää osaamistamme kaikilla teknisillä osa-alueilla ja palvelualueillamme sekä tarjota asiakkaalle osaamistamme rakennusten elinkaariratkaisuissa”, kertoo palveluiden johtamisesta Caverion Tanskassa vastaava johtaja Michael Kirkegaard.

Hanke on osa Tanskan rakennushallinnon kanssa solmittua julkisen ja yksityisen sektorin välistä PPP-kumppanuushanketta (Public Private Partnership). Rakennusliike A. Enggaardin lisäksi yhteenliittymään kuuluvat Nordea, Friis & Moltke ja Cowi.

Sopimus kattaa asiantuntijapalvelut, suunnittelun ja hankekehityksen, projektin johtamisen ja toteutuksen, teknisen huollon ja kunnossapidon, palveluiden johtamisen sekä elinkaaripalvelut. Työt kohteessa ovat jo alkaneet ja niiden on määrä valmistua vuoden 2016 alkupuolella. Kiinteistö on kokonaispinta-alaltaan 12 000 m2, ja sinne tulee aluehallinnon ja poliisin toimintoja.

Havainnekuvia rakennuksesta voi ladata täältä:

Lisätiedot:
Caverion Tanska, Erik Lind Olsen, liiketoiminnan kehittämispäällikkö, puh.: +45 27 87 21 18, erik.l.olsen@caverion.dk