09.02.2015 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa Kokkolan Torkinmäen koulun ja päiväkodin elinkaarihankkeen yhteistyössä YIT:n kanssa

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen Kokkolan kaupungin kanssa Torkinmäen koulun ja päiväkodin elinkaarihankkeesta. Hanke toteutetaan yhteistyössä YIT:n kanssa. Sopimuksen arvo on Caverionille noin 12 miljoonaa euroa. Hankkeen suunnittelu käynnistyy välittömästi.

Caverion vastaa hankkeen investointivaiheessa sähköistys-, lämmitys-, vesi- ja viemäröinti-, ilmanvaihto-, ilmastointi-, turvallisuus- ja rakennusautomaatiojärjestelmien suunnittelusta ja toteutuksesta sekä kiinteistön ja sen teknisten järjestelmien hoidosta, huollosta ja kunnossapidosta sekä kiinteistöön liittyvien palvelujen johtamisesta 20 vuoden palvelujakson aikana.

Caverion on vastuussa kiinteistön käytettävyydestä, olosuhteista, turvallisuudesta ja kunnosta sekä energian käytöstä koko sen elinkaaren ajan. Kiinteistö on liitetty Caverionin HelpDesk-palveluun sekä 24/7 etävalvontaan ja -hallintaan, mikä takaa kiinteistön käytölle sovittujen tavoitteiden saavuttamisen.

”Hanke on erittäin merkittävä Kokkolan kaupungin ensimmäisenä elinkaarihankkeena. Voimme hyödyntää siinä laajaa osaamistamme sekä kokemustamme ja toimintamallejamme aiemmin toteuttamistamme elinkaarihankkeista”, sanoo aluejohtaja Martti Kaikkonen Caverionista.

Uudisrakennus suunnitellaan avoimeen oppimisympäristöön perustuvan solumallin mukaisesti. Siinä hyödynnetään muun muassa uusia, innovatiivisia tila-, valo- ja ääniteknisiä ratkaisuja. Talotekniikan suunnittelussa otetaan huomioon tilakohtaiset säätömahdollisuudet ja eri tilojen yhdistäminen, mikä mahdollistaa tilojen käyttötarkoituksen muuttamisen rakennuksen elinkaaren aikana.

Koulun ja päiväkodin on määrä valmistua vuodenvaihteessa 2016−2017. Rakennuksen bruttoala on noin 7 200 neliömetriä. Hankkeen pääsuunnittelusta vastaa Linja Arkkitehdit Oy ja hankkeen rahoittajana on SEB Leasing Oy.

Kokkolan kaupunki kuuluu Caverionin asiakassegmenttiin Julkinen sektori.

Lisätiedot:
Caverion Suomi, Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Vuoden 2014 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on 12 toimintamaassa Pohjois- ja Keski-Euroopassa yhteensä noin 17 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi