13.03.2015 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa kaukolämpöverkon Euroopan suurimmalle kultakaivokselle Kittilässä

Caverion ja kaivosyhtiö Agnico Eagle Finland ovat allekirjoittaneet sopimuksen kaukolämpöverkon toteuttamisesta Kittilän kaivosalueelle. Sopimuksen arvo on lähes 3,4 miljoonaa euroa, ja se sisältää suunnittelun, projektin johtamisen ja projektin toteutuksen. Hankkeen suunnittelu on käynnissä, ja työt valmistuvat syksyllä 2015.

Hankkeeseen kuuluu lämmitys-, vesi-, viemäri-, ilmastointi-, sähköistys- ja automaatiojärjestelmien toteutus sekä tarpeelliset rakennustyöt Suurikuusikon kaivosalueella. Kaukolämpöverkossa hyödynnetään kaivoksen rikastamon prosessista saatavaa lämpöenergiaa.

”Olemme tehneet Kittilän kaivoksen kanssa yhteistyötä sen tuotannon alkamisesta, vuodesta 2008 lähtien pääasiassa kunnossapitotöissä ja erilaisissa projekteissa. On hienoa olla mukana kehittämässä Euroopan suurimman kultakaivoksen energiatehokkuutta”, Pohjois-Suomen liiketoiminnasta Caverion Suomi -divisioonassa vastaava johtaja Martti Kaikkonen sanoo.

Agnico Eagle kuuluu Caverionin Teollisuus-asiakassegmenttiin.

Lisätiedot:

Caverion Suomi, Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Vuoden 2014 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski-ja Itä-Euroopassa yhteensä noin 17 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi