03.09.2015 Sijoittajauutinen

Caverion toimittaa prosessiputkistoja Värön sellutehtaalle Ruotsiin

Caverion on sopinut Valmet AB:n kanssa mekaanisista prosessiputkisto- ja laiteasennuksista ruotsalaisen Södra Cell AB:n Värön sellutehtaalle Ruotsiin. Sopimus sisältää useita toimituksia. Asennukset alkoivat keväällä 2015 ja päättyvät keväällä 2016. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Prosessiputkistotoimitus sisältää teollisuusasennuksia sellutehtaan kaustistamoon, kuitulinjalle ja keittämöön. Caverionin palveluketjuun kuuluvat esivalmistus, materiaalinhallinta ja asennukset sisältäen yhteensä 350 tonnia putkistoja. Projektin toteutus työllistää 60–70 henkilöä Caverionissa ja työ toteutetaan Suomen ja Ruotsin yksiköiden yhteistyönä. Putkistot ovat teknisesti vaativia valmistaa, erityisesti keittämön osalta. Esivalmisteet tehdään pääasiassa Caverionin omalla konepajalla Leppävirralla, joka on erikoistunut ruostumattomien putkistojen valmistukseen.

Caverionin toimitukset ovat osa Valmetin toimituksia Södra Cellin suureen investointiohjelmaan sellutehtaalla. Södra Cell investoi noin 530 miljoonaa euroa kapasiteetin laajentamiseksi, tuotteiden laadun optimoimiseksi ja energiatehokkuuden lisäämiseksi Värössa. Caverion on jo aiemmin ollut mukana Södra Cellin sellutehdashankkeissa.

Valmet on Caverionin pitkäaikainen asiakas ja olen tyytyväinen, että osaamiseemme luotetaan tässäkin projektissa. Metsäteollisuus investoi nyt uuteen kapasiteettiin niin Suomessa kuin Ruotsissa, ja Caverion on ensimmäisten joukossa rakentamassa nykyaikaisia tuotantolaitoksia”, kertoo divisioonajohtaja Juhani Pitkäkoski Caverionin Teollisuuden ratkaisut -divisioonasta.

“Valmet tekee mielellään jälleen yhteistyötä Caverionin kanssa tässä tärkeässä hankkeessa”, sanoo projektijohtaja Per Nyström Valmet AB:ltä.

Valmet AB kuuluu Caverionin Teollisuus-asiakassegmenttiin.

Lisätietoja:

Caverion Teollisuuden ratkaisut, Sanna-Mari Laitinen, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 4443, sanna-mari.laitinen@caverion.fi

Valmet AB, Per Nyström, projektijohtaja, puh. +46 541 94877, per.nystrom@valmet.com