29.09.2015 Sijoittajauutinen

Caverion ja Outokumpu sopimukseen Tornion tehtaiden kiinteistöjen palveluiden johtamisesta

Caverion ja Outokumpu ovat allekirjoittaneet sopimuksen Outokummun Tornion tehtaiden kiinteistöjen teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä palveluiden johtamisesta.  Viisivuotiseen sopimukseen kuuluvien kiinteistöjen pinta-ala on kaikkiaan yli 550 000 kerrosneliömetriä, ja noin 7,8 miljoonaa m3. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Caverion vastaa Tornion tehtaiden kiinteistöjen kaikkien taloteknisten järjestelmien teknisestä huollosta ja kunnossapidosta, rakennusteknisestä kunnossapidosta ja näihin liittyvien palveluiden johtamisesta. Talotekniset järjestelmät kattavat lämmitys-, vesi- ja viemäri-, ilmanvaihto- ja ilmastointi-, jäähdytys-, sähköistys-, informaatio- ja viestintäteknologia-, turvallisuus- sekä automaatiojärjestelmät. Sopimus on jatkoa vuonna 2010 aloitetulle yhteistyölle, jolloin Outokumpu ulkoisti kiinteistöpalveluliiketoimintansa Tornion tehtaiden osalta Caverionille.

”Olemme tyytyväisiä yhteistyöhömme Caverionin kanssa. Keskeisiä tekijöitä päätöksessämme olivat asettamamme tavoitteet teknisen osaamisen, joustavan palvelun ja yhteistyön kehittämisen osa-alueilla. Uskomme että Caverion jatkossakin kykenee vastaamaan näihin tavoitteisiimme”, kertoo tehdaspalvelujohtaja Erkki Niska Outokummusta.

”Olemme iloisia, että kumppanuutemme Outokummun kanssa jatkuu ja pystymme jatkuvasti kehittämään palvelukokonaisuuttamme Tornion tehtailla asiakkaamme toiminnan vaatimusten mukaisesti. Olen myös ylpeä henkilöstöstämme, joka on työllään osoittanut, että Caverion on luotettava ja osaava kumppani. Ratkaisujemme avulla pyrimme turvaamaan häiriöttömät olosuhteet tehtaiden tuotannon volyymille ja tehokkuudelle sekä tehostamaan energian käyttöä ja saamaan aikaan kustannussäästöjä”, sanoo Caverionin Suomen divisioonajohtaja Jarno Hacklin.

Outokumpu kuuluu Caverionin teollisuuden asiakassegmenttiin.

Lisätietoja:

Caverion Suomi, Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi