21.03.2014 Sijoittajauutinen

Caverionille yli 11 miljoonan euron asennusprojekti Norjassa

Caverion toteuttaa tekniset asennukset kiinteistöyhtiö Rom Eiendomin Bergenin keskustaan nousevaan uuteen energiatehokkaaseen toimistorakennukseen. Sopimuksen arvo on yli 11 miljoonan euroa. Caverion vastaa putki- ja ilmastointitöistä, sähköasennuksista, automaatiosta, ohjaus- sekä valvontalaitteista sekä teknisen laitteiston suunnittelusta.

Työt käynnistyvät elokuussa 2014, ja niiden on määrä valmistua toukokuussa 2016. Rakennuksen pinta-ala on 15 000 neliömetriä.

Caverionin Jarle Rognø kertoo rakennuksen arkkitehtuurin olevan nykyaikainen ja mielenkiintoinen.

– Kiinnitämme huomiota energia- ja ympäristöystävällisiin ratkaisuihin, sillä rakennuksesta tulee energiatehokas passiivitalo. Lisäksi rakennuksen tulee vastata BREEAM Very Good -ympäristöstandardin vaatimuksia.

Caverion toimittaa rakennukseen omaan Klima Tak -ratkaisuunsa perustuvan painovoimaisen ilmanvaihdon tehokkaine lämmöntalteenottolaitteineen. Rakennukseen asennetaan myös valaisimet, joissa on päivänvalo- ja liiketunnistin, joiden ansiosta valaistuksen energiankulutus on alhaista. Lämmitysjärjestelmässä käytetään matalan lämpötilan ilmavesilämpöpumppuja ja kuormitushuipuissa kaukolämpöä.

Kuva kohteesta ladattavissa osoitteessa:

Lisätiedot:

Caverion Norge AS, Roar Andersen, viestintävastaava, puh. +47 908 30310, roar.andersen@caverion.no