23.01.2014 Sijoittajauutinen

Caverion vastaa mediakonserni RTL:n toimipaikan kunnossapidosta Saksassa

Caverion ja RTL Television GmbH ovat tehneet sopimuksen Kölnin Rheinhallen-rakennuksen kiinteistöteknisten laitteiden huollosta. Sopimuksen myötä Caverionin toiminta mediakonserni RTL:n toimipaikassa lisääntyy.

Sopimus astui voimaan vuoden 2014 alussa ja kattaa tilojen ilmanvaihtoteknisten ja jäähdytyslaitteiden sekä saniteettitilojen laitteiden huollon ja ylläpidon. Muun muassa tulo- ja poistoilmanvaihtolaitteet, savunpoistojärjestelmät, ilmanjäähdyttimet sekä poistoilmatuulettimet kuuluvat sopimuksen piiriin. Caverion huolehtii myös ympärivuorokautisesta päivystyksestä.

Rheinhallenia käytettiin Kölnin messukeskuksena vuosina 1928–2005. Sen julkisivu on julistettu historialliseksi muistomerkiksi. Vuoden 2005 jälkeen Rheinhallen remontoitiin ja muutettiin toimistotiloiksi ja saksalaisen tv-kanava RTL:n lähetyskeskukseksi. Kokonaispinta-ala on noin 160 000 neliötä, RTL:n tuotantoalueen koko on noin 17 000 neliötä. Se sisältää kaksi tv-studiota, joilla on korkeat ilmastointi- ja akustiikkavaatimukset.

Caverion oli mukana Rheinhallen-rakennuskokonaisuuden kunnostuksessa jo vuonna 2009 ja vastasi muun muassa televisiostudioiden ilmastoinnista.

Lisätietoja:

Caverion Deutschland GmbH, Barbara Niedermeier, tiedottaja, puh. +49 175 7277 064, barbara.niedermeier@caverion.de