27.11.2014 Sijoittajauutinen

Caverion toimittaa kiinteistötekniikkaa yli 6 miljoonan arvosta HOERBIGERille Itävallassa

Caverion on sopinut teknologiayritys HOERBIGERin kanssa lämmitys-, vesi- ja viemäröinti-, ilmanvaihto-, ilmastointi-, jäähdytys- ja automaatiojärjestelmien toimittamisesta yrityksen uusiin toimitiloihin Itävallan Wienissä. Hankkeen arvo on yli kuusi miljoonaa euroa ja se sisältää projektin johtamisen ja toteutuksen. Työt kohteessa on jo aloitettu ja ne valmistuvat keväällä 2016.

Rakennuskokonaisuuden kokonaispinta-ala on 23 700 neliötä ja se sisältää teollisuusasiakas HOERBIGER Kompressortechnik Holding GmbH:n tutkimus-, kehitys-, tuotanto- ja hallintotilat. Kampusta muistuttava alue on jaettu tuotanto- ja hallintoalueeseen.

Kiinteistötekniikka on suunniteltu energiatehokkaaksi ja se huomioi kiinteistön koko elinkaaren. Esimerkiksi lämmityksessä käytetään kaasulämmitteistä boilerijärjestelmää, joka tuottaa lämpöä yhteensä 2 000 kW. Huoneilman ja käyttöveden lämmityksessä hyödynnetään kaasumoottorin ja ilmakompressoreiden hukkalämpöä.

Noin 30 tulo- ja poistoilmalaitteessa on tehokkaat ja ympäristöystävälliset lämmöntalteenottoyksiköt sekä poistoilmankostuttimet haihdutusjäähdytystä varten.

Kuvia kohteesta ladattavissa osoitteessa:

Lisätiedot:
Caverion Itävalta, Eva Winterer, tiedottaja, puh. +43 50606 4267, eva.winterer@caverion.at