22.10.2014 Sijoittajauutinen

Caverion toimittaa kiinteistötekniikkaa Viva Salis -hotelliin Itävallassa

Caverion on sopinut itävaltalaisen hotelliketju Parkhotel Altaussee GmbH:n kanssa lämmitys-, viemäröinti-, jäähdytys-, ilmastointi-, uima-allastekniikka- sekä palonsuojaus- ja valvontajärjestelmien toimittamisesta Itävallan Altausseessa sijaitsevaan Viva Salis -hotelliin. Hankkeen arvo on noin 4,5 miljoonaa euroa sisältäen suunnittelun ja hankekehityksen sekä projektin johtamisen ja toteutuksen. Työt kohteessa ovat jo alkaneet, ja ne saadaan päätökseen keväällä 2015.

Rakennuksen kokonaispinta-ala on 15 000 m² ja se sisältää 57 huonetta. Kaikilla hotellin alueilla on lämmön talteenottoyksiköillä varustetut mekaaniset tulo- ja poistoilmalaitteet, joiden kokonaisteho on noin 75 000 m³/h. Kylpyläalueen ilmastointikanavat valmistetaan muovista, joka on korroosion kestävä suola- ja klooripitoisessa ilmassa.  Kylpyläalueen ja suolavesialtaan uimaveden käsittelystä vastaa kaksi erillistä monikerrossuodatinlaitteistoa.

Teknisten järjestelmien ja tuotteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa on kiinnitetty erityistä huomiota kylpylän asettamiin vaatimuksiin. Esimerkiksi vierashuoneiden ja lääkinnällisten alueiden pikalämmitysjärjestelmät on varustettu ylimääräisillä ilmalämpöpattereilla. Tasaisesta sisälämpötilasta huolehtii 6 000 m²:ä laaja lattialämmitys, joka on liitetty kaasukäyttöiseen lämpökattilalaitteistoon.

Altausseen maantieteellisen sijainnin ja ilmasto-olosuhteiden vuoksi kylpylähotellissa on vain ilmastointi ja ilmanvaihto, joka perustuu hygieniatarpeisiin määritetyn sisälämpötilan sijaan.

Kuvia kohteesta ladattavissa osoitteessa:

Lisätiedot:
Caverion Itävalta, Eva Winterer, tiedottaja, puh. +43 5060 4267, eva.winterer@caverion.at