15.01.2014 Sijoittajauutinen

Caverion ja Borealis Polymers uusivat kumppanuussopimuksen kolmeksi vuodeksi

Borealis Polymers Oy on valinnut Caverionin jatkamaan Kilpilahden tuotantolaitostensa kunnossapidon kumppanina. Sopimus on jatkoa aikaisemmalle kolmivuovuotiselle sopimuskaudelle ja sen piirissä työskentelee päivittäin noin 60 henkilöä putkisto-, teräsrakenne-, laite-, sähkö- ja automaatiokunnossapidon saralla. Sopimuksen seurauksena henkilöstöä ei siirry yritysten välillä ja siihen sisältyy myös mahdollisuudet kahteen jatkovuoteen.

Caverion Industria Oy on Suomen johtavia teollisuuden palveluiden tarjoajia ja yhtiöllä on pitkä kokemus eri teollisuuden alojen kunnossapidon kumppanuuksista.

”Kumppanuussopimus Borealiksen kanssa on Caverionille erittäin merkittävä. Sopimuksen töiden piiriin tullaan tarvitsemaan myös lisää henkilöstöä, erityisesti ammattitaitoisia hitsaajia. Olemme myös ylpeitä siitä, että työskentely laitoksilla käynnin aikana on saatu turvalliseksi määrätietoisella yhteistyöllä. Viimeisestä poissaoloon johtaneesta tapaturmasta on kulunut kahdeksan vuotta”, toteaa yksikönpäällikkö Olli Kelorita.

”Sopimuksen jatkaminen Caverionin kanssa on osoitus tyytyväisyydestä tähänastiseen yhteistyöhön kunnossapidossa. Uskomme myös Caverionin kykyyn kehittyä edelleen kunnossapitopalvelujen tuottajana vaativassa ympäristössä”, sanoo Borealis Polymers Oy:n kunnossapitopäällikkö Hannu Luoto.

Lisätietoja:

Caverion Industria Oy: Sanna-Mari Laitinen, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 4443, sanna-mari.laitinen@caverion.fi

Borealis Polymers Oy: Hannu Luoto, kunnossapitopäällikkö, puh. 050 379 4150, hannu.luoto@borealisgroup.com

Borealis

Borealis on johtava innovatiivisten ratkaisujen toimittaja polyolefiineissa, peruskemikaaleissa ja lannoitteissa. Borealiksen pääkonttori sijaitsee Wienissä, Itävallassa, ja sillä on toimintaa yli 120 maassa. Vuoden 2012 liikevaihto oli 7, 5 miljardia euroa.

Borealis Polymers Oy

Borealiksen tuotantopaikkakunta Porvoon Kilpilahdessa on pohjoisin yhtiön tuotantolaitoksista. Porvoon Borealiksen henkilöstömäärä on noin 900. Borealiksen tuotantolaitokset ovat täysin integroitu petrokemian keskittymä, joka muodostuu olefiiniyksiköstä (eteeni, propeeni, butadieeni), fenoli- ja aromaatit –laitoksesta sekä kahdesta polyeteeni- ja yhdestä polypropeenilaitoksesta.