Skaraborgs hospital.jpg
06.11.2019 Sijoittajauutinen

Caverion ja Byggdialog kumppanuuteen Ruotsissa – Skaraborgin sairaala laajenee

Caverion ja Byggdialog kumppanuuteen Ruotsissa Skaraborgin sairaala laajenee

Västfastigheter, julkisia kiinteistöjä hallinnoiva yhtiö, rakentaa uutta psykiatrian yksikköä nykyisten sairaalarakennusten viereen Skaraborgissa Skövden kunnassa, Länsi-Ruotsissa. Caverion ja rakennusyhtiö Byggdialog ovat allekirjoittaneet monivuotisen sopimuksen projektin sähköistysratkaisujen suunnittelusta ja toteutuksesta.

”Tiedämme kokemuksesta, että yhteistyö ja vuoropuhelu mahdollistavat onnistuneet projektit ja tyytyväiset asiakkaat. Yhdessä Caverionin ja muiden urakoitsijoiden kanssa meillä on mahdollisuus luoda projekti, josta voimme kaikki olla ylpeitä”, toteaa Byggdialogin projektipäällikkö Mikael Jardeby.

Byggdialog toteuttaa kaikki projektinsa kumppanuusmallilla. Kumppanuus on työskentelymenetelmä, jossa asiakkaat ja urakoitsijat muodostavat yhteisen organisaation, jolla on yhteiset tavoitteet, menetelmät ja budjetit.

”Skaraborgin sairaala on ottanut itselleen teknisen edelläkävijän roolin, mikä istuu hyvin Caverionin strategiaan. Läheisellä yhteistyöllä Byggdialogin ja Västfastigheterin kanssa voimme hyödyntää jokaisen organisaation osaamisen ja luoda edistyneitä teknologisia ratkaisuja. Tuotamme tällä suurta arvoa loppuasiakkaalle ja ennen kaikkea autamme luomaan turvallisen hoitoympäristön potilaille”, kertoo Caverion Ruotsin divisioonajohtaja Juha Mennander

Caverionilla on laaja kokemus terveydenhuollon ja julkisen sektorin asiakkaista. Tässä projektissa Caverion on esimerkiksi mukana toteuttamassa valaistusta, joka tukee potilaiden vuorokausirytmiä ja sitä kautta heidän paranemistaan.

Västfastigheter on osa Länsi-Götanmaan läänihallintoa ja yksi Länsi-Ruotsin suurimmista kiinteistöjä hallinnoivista yhtiöistä. Se on vastuussa muun muassa alueen terveydenhuoltorakennusten uudisrakentamisesta, remontoinnista ja laajennuksesta sekä hallinnosta. Västfastigheter käynnisti vuonna 2018 uudis- ja jälleenrakentamisprojektin, joka vaikuttaa koko Skaraborgin sairaalaan. Työn odotetaan valmistuvan vuoteen 2023 mennessä.

Lisätietoja: Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi,  puh. +46 73 050 92 85, erika.a.bjornesparr@caverion.com Mikael Jardeby, Projektipäällikkö, Byggdialog puh. +46 70 753 88 07, mikael.jardeby@byggdialog.se