Caverion techinicians Pori Finland.jpg
01.02.2023 Sijoittajauutinen

Caverion vahvistaa asemaansa energiasektorilla – TM Voima -yhtiöiden sähköasema- ja voimajohtoliiketoiminnan yritysosto on toteutettu

Caverion vahvistaa asemaansa energiasektorilla TM Voima -yhtiöiden sähköasema- ja voimajohtoliiketoiminnan yritysosto on toteutettu

Caverionin 27.10.2022 allekirjoittama sopimus TM Voima -yhtiöiden sähköasema- ja voimajohtoliiketoiminnan ostosta on hyväksytty Kilpailu- ja kuluttajavirastossa (KKV), ja yrityskauppa saatiin päätökseen tänään.

Sähköntuotannon hajautuminen ja siirtymä kohti uusiutuvaa energiaa luovat merkittävää tarvetta sähkön siirto- ja jakelujärjestelmien parantamiselle. Yritysosto vahvistaa Caverionin hyvää asemaa energiasektorilla entisestään ja mahdollistaa erityisesti sähköasemaliiketoiminnan kasvun. Caverion voi luoda kestävää vaikutusta laajemmalle asiakaskunnalle.

"Uuden osaamisen sekä resurssien ansiosta voimme tarjota entistä laajemmin palveluita asiakkaillemme. Toivotamme lämpimästi tervetulleiksi noin 70 uutta sähkön siirto- ja jakelujärjestelmien ammattilaista kasvavaan joukkoomme," sanoo Caverionin Teollisuusdivisioonan johtaja Elina Engman.

Yritysosto käsittää TM Voima -yhtiöihin kuuluvat TMV Service Oy:n, TMV Line Oy:n ja TMV Power Oü:n. Kaupan kohteena olleen yritysoston liikevaihto oli 30,5 miljoonaa euroa vuonna 2021.

Lisätietoja: Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus, puh. 050 351 4673, elina.engman@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com