18.01.2023 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa energiatehokkaat toimistotilat Liettuan rekisterikeskukselle

Liettuan rekisterikeskus Vilnassa on saamassa täysin uudistetut ja energiatehokkaat hallintotilat. Valtionyhtiö ja Caverion ovat tehneet 11,5 miljoonan euron arvoisen sopimuksen kiinteistöteknisestä kokonaistoimituksesta ja älykkäistä ratkaisuista.

"Uudet toimistotilat tarjoavat modernit puitteet 550 työntekijällemme. Olemme iloisia siitä, että Caverion soveltaa innovatiivisia ja kestäviä ratkaisujaan uusiin tiloihimme ja auttaa meitä saavuttamaan kunnianhimoiset kestävyystavoitteemme", sanoo rekisterikeskuksen toimitusjohtaja Saulius Urbanavičius.

Caverion vastaa aiemmin yliopistokampukseen kuuluneiden tilojen modernisoinnista, ja kiinteistön energiatehokkuuden varmistaa jatkossa Caverionin kiinteistönhallintajärjestelmä. Caverion asentaa myös sähköautojen latausasemat sekä latauspisteet sähköpyörille ja -skoottereille. Rakennuksen katolle asennetaan aurinkovoimala, joka osaltaan toteuttaa rekisterikeskuksen strategiassa asetettuja kestävän kehityksen tavoitteita.

"Caverionin asiantuntijat ovat toteuttaneet samaan rakennukseen datakeskuksen, joka on lähellä valmistumista. Olemme iloisia ainutlaatuisesta kumppanuudesta rekisterikeskuksen kanssa ja tiimimme mahdollisuudesta osallistua tämän uuden hankkeen toteuttamiseen", sanoo Caverion Liettuan toimitusjohtaja Egidijus Šydeikis

Projektin odotetaan valmistuvan vuoden 2023 loppuun mennessä.

State Enterprise Centre of Registers, eli Liettuan rekisterikeskus hallinnoi Liettuan valtion rekisterien ja tietojärjestelmien tärkeimpiä tietovarantoja.

Lisätietoja: Kristina Brogienė, Marketing and Communication Manager, Caverion Lithuania, puh. +370 614 64 164, kristina.brogiene@caverion.com