Schenker_Lempäälä_Finland.jpg © DB Schenker
22.06.2022 Sijoittajauutinen

DB Schenker luottaa Caverioniin kiinteistöjensä energiansäästössä

DB Schenker ja Caverion syventävät kumppanuuttaan kiinteistöjen valtakunnallisissa huolto- ja ylläpitopalveluissa sekä energiamanageerauksessa. Yhtiöt solmivat aiempaa yhteistyötä laajentavan kumppanuussopimuksen, johon kuuluu 18 DB Schenkerin eri puolilla Suomea sijaitsevaa kiinteistöä.

DB Schenkerin kiinteistöt ovat logistiikkakeskuksia, terminaaleja, varastoja sekä toimistorakennuksia ja niiden yhteispinta-ala on noin 260 000 neliömetriä. Kaikki uusimmat kiinteistöt on varustettu aurinkopaneeleilla, maalämmöllä ja vihreällä asvaltilla. Caverion vastaa kiinteistöjen taloteknisistä huolloista, energiamanageerauksesta sekä kiinteistöjen etähallinnasta.

”Kestävä kehitys on avainsana DB Schenkerin liiketoiminnassa. Energiatehokkaat ja toimivat kiinteistöt tarjoavat omalta osaltaan alustan tämän tavoitteen mukaiselle toiminnalle sekä mahdollistavat myös kilpailukykyisen palvelun asiakkaille. Kunnossapito on merkittävä tekijä kiinteistöjen suorituskyvyn säilyttämisessä halutun mukaisena koko käyttöjakson ajan. Varmistuaksemme tästä toimivuudesta, olemme panostaneet kunnossapidon ja energiatehokkuuden vaatimiin toimenpiteisiin. Kumppaniksi tähän on valittu Caverion,” sanoo DB Schenkerin kiinteistöjohtaja Marko Liimatainen.

Energiamanageerauksessa kulutusseurannan tehostamisella voidaan löytää mahdollisia poikkeamia ja korjata niitä. Etähallinnalla varmistetaan, että talotekniikan säädöt ja asetukset ovat kohdallaan eikä energiankulutus pääse nousemaan. Energian kulutusseuranta auttaa myös tunnistamaan tarvittavia energiatehokkuushankkeita.

Caverionin SmartView -alusta tulee käyttöön valtakunnallisena huoltokirjana, mikä mahdollistaa entistä laadukkaampaa raportointia, huoltojen suunnitelmallisuutta sekä läpinäkyvyyttä. Myös erilliset energiansäästöön johtavat kiinteistökohtaiset toimenpiteet raportoidaan Caverion SmartView:n kautta. Tämä helpottaa entisestään energiansäästötavoitteiden seurantaa.

”Olemme iloisia yhteistyömme laajentumisesta. Voimme tukea DB Schenkerin energiansäästötavoitteita kiinteistöjen energiatehokkuutta tukevalla ylläpidolla sekä energiankäytön hallinnalla. Meillä on laaja toimipaikkaverkosto ja olemme siksi lähellä Schenkerin kohteita eri puolilla maata,” sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Lisätiedot: Pasi Vartiainen, myyntijohtaja, Caverion Suomi Oy, pasi.vartiainen[at]caverion.com, puh. 050 343 3171 Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, kirsi.hemmila[at]caverion.com, puh. 050 390 0941 Marko Liimatainen, Kiinteistöjohtaja, Schenker Oy, marko.liimatainen[at]dbschenker.com, puh. 040 767 8614