LukkoPro_ORGINAL.jpg
30.11.2022 Sijoittajauutinen

Caverion ostaa LukkoPron ja laajentaa tarjoomaansa älykkäissä turvapalveluissa

Caverion ostaa lukitus- ja turvatekniikan ratkaisuihin erikoistuneen LukkoPro Oy:n. Yritysosto laajentaa Caverionin älykkäiden turvajärjestelmien liiketoimintaa. Tällä yritysostolla Caverion vahvistaa asemaansa eritysesti lukitus- ja kulunvalvontapalveluissa. LukkoPron kehittämä automatisoitu EasyKey-avainhallintapalvelu täydentää Caverionin digitaalisten palvelujen tarjoomaa.

”Olemme rakentaneet henkilöstömme kanssa LukkoProsta toimialueemme johtavan digitaalisia lukitus- ja turvallisuuspalveluita tuottavan toimijan. Asiakaskuntamme yhä kasvaessa oli luonnollista etsiä kumppania, jonka kanssa voimme kasvattaa palveluvalikoimaamme lukitus- ja turvallisuuspalveluissa valtakunnalliseksi. Yhdessä Caverionin kanssa pääsemme hyödyntämään henkilöstömme osaamista ja vahvuuksia parhaalla mahdollisella tavalla. Yrityskauppa luo myös mahdollisuuden LukkoPron kehittämän edistyksellisen digitaalisen avaintenhallintapalvelun EasyKey:n viemisen laajemmille markkinoille”, toteaa LukkoPron toimitusjohtaja Marko Määttä.

LukkoPro on perustettu vuonna 1976 ja yritys toimii kuudella paikkakunnalla: Oulussa, Raahessa, Ylivieskassa, Kokkolassa, Viitasaarella ja Jyväskylässä. Yhtiön liiketoiminta on kasvavaa, ja sillä on vakiintunut asiakaskunta. Vuonna 2021 yrityksen liikevaihto oli noin 5,6 miljoonaa euroa, ja sillä on 35 työntekijää.

”LukkoPron vankka osaaminen täydentää mainiolla tavalla palveluitamme. Henkilö- ja omaisuusturvan varmistaminen kuuluu olennaisesti turvalliseen rakennettuun ympäristöön. Toivotan LukkoPron henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Caverioniin,” sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Kaupan odotetaan toteutuvan torstaina 1.12.2022. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Lisätiedot: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941,kirsi.hemmila(at)caverion.com Marko Määttä, toimitusjohtaja, LukkoPro Oy, puh. 050 577 1852, marko.maatta(at)lukkopro.fi