29.06.2022 Sijoittajauutinen

Caverion vahvistaa asemaansa Itävallan kiinteistöpalvelumarkkinoilla ostamalla PORREAL-konsernin

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen ostaa kaikki itävaltalaisen PORREAL GmbH:n (“PORREAL”) osakkeet, käsittäen myös sen täysin omistaman tytäryhtiö ALEA GmbH:n (“ALEA”) (yhdessä “PORREAL-konserni”). PORREAL-konserni tarjoaa teknisiä ja ei-teknisiä kiinteistöpalveluita Itävallassa.

PORREAL tarjoaa teknisiä kiinteistöpalveluja sekä kiinteistöjen konsultointipalveluita ja ALEA tarjoaa ei-teknisiä kiinteistöpalveluita. Molempien yhtiöiden pääkonttorit sijaitsevat Itävallan Wienissä. Kauppa odotetaan saatavan päätökseen elokuussa 2022.

”Tämä yritysosto tukee kestävän kasvun strategiaamme erityisesti PPP-hankkeissa (public-private partnerships) ja luo meistä yhden johtavista yhtiöistä Itävallan erittäin hajautuneilla teknisillä kiinteistöpalvelumarkkinoilla”, sanoo Caverion Itävallan divisioonajohtaja Manfred Simmet.

PORREAL GmbH on listayhtiö PORR AG:n kokonaan omistama tytäryhtiö. PORREAL on toiminut markkinoilla yli 10 vuotta. Yhtiöllä on erittäin monipuolinen asiakaskunta yksityisen sektorin suurista yritysasiakkaista merkittäviin julkisiin ja yksityisiin kiinteistönomistajiin. PORREAL:in liikevaihto oli 23 milj. euroa ja ALEA:n 12 milj. euroa vuonna 2021. PORREAL-konsernilla on tällä hetkellä noin 380 työntekijää.

Lisätiedot: Manfred Simmet, Caverion Itävallan divisioonajohtaja, +43 5060 2410, manfred.simmet@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com