Metsä Fibre’s Rauma Sawmill.jpg
19.02.2021 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa Metsä Groupin Rauman uuden sahan sähkö- ja ICT-järjestelmien asennukset

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibren kanssa uuden, Raumalle toteutettavan, maailman moderneimman sahan sähkö- ja ICT-järjestelmien asennuksista.  Projekti käsittää talotekniikan sähköasennukset kokonaisuudessaan, kuten sähkönjakelu-, valaistus-, tietoliikenne-, paloilmoitin- sekä turvavalaistusasennukset.

Sopimus on jatkoa töille, joita Caverion tekee jo nyt uudessa sahaprojektissa.

"Haluamme alansa parhaat ammattilaiset ja osaajat kumppaneiksi rakentamaan Rauman uutta mäntysahaa. Metsä Fibre on tehnyt pitkään yhteistyötä Caverion Industrian kanssa, joten tunnemme toistemme toimintatavat. Rauman sahaprojektille on tärkeää, että kumppanimme on sitoutunut projektin tavoitteisiin niin turvallisuuden, laadun kuin aikataulunkin suhteen", Metsä Fibren projektijohtaja Harri Haapaniemi kertoo.

"On hienoa tuoda Caverionin ammattilaisten osaaminen tähän Suomen kaikkien aikojen suurimpaan sahainvestointiin. Caverion on Suomen suurin teollisuudelle kunnossapitoa ja teknisiä järjestelmiä toimittava yhtiö, ja monipuolisten palveluidemme kautta voimme olla mukana isoissa ja vaativissa hankkeissa", toteaa Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus.

Metsä Group on yksi Caverionin teollisuuden kumppanuusasiakkuuksista. Caverionilla on Metsä Fibren kanssa yhteisyritys Botnia Mill Service, joka vastaa Metsä Fibren sellutehtaiden kunnossapidosta.

Projekti työllistää noin 20 asentajaa ja toteutusaika on tammikuusta 2021 kesäkuuhun 2022.

Kuva: Metsä Group

Lisätietoja: Harri Haapaniemi, projektijohtaja, Metsä Fibre Rauman sahaprojekti, puh. 050 036 1632 Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus, puh. 050 351 4673