Caverion-Services.jpg
02.07.2021 Sijoittajauutinen

Caverion ostaa GTS:n, tunnetun rakennusautomaation toimittajan Itävallassa

Caverion on saattanut tänään päätökseen sopimuksen ostaa itävaltalaisen GTS Immobilien GmbH:n (“GTS”). Tytäryhtiönsä GTS Automation GmbH:n kautta GTS-konserni on hyvin tunnettu yhtiö Itävallassa rakennusautomaation markkinoilla. Yritysostolla Caverion tukee kasvustrategiaansa ja vahvistaa markkina-asemaansa älykkäissä teknologioissa.

GTS perustettiin vuonna 2006, ja aluksi se toimi yhteistyössä itävaltalaisen, rakennusautomaatioon keskittyneen konsernin kanssa Itävallassa ja Itä-Euroopassa. Tämän kumppanuuden päätyttyä vuonna 2016 GTS on keskittynyt itävaltalaisiin asiakkaisiinsa ja seurasi niitä myös Saksaan, Romaniaan ja muihin Keski-Euroopan maihin. Transaktio ei käsitä automaation ulkopuolisia liiketoimintoja eikä Sveitsin toimintoja.

Yritysosto täydentää Caverionin liiketoimintaa rakennusautomaatiossa – tällä älykkäiden teknologioiden alueella yhtiöllä on jo entisestään vahvaa osaamista. GTS:llä on noin 40 työntekijää. Kauppahintaa ei julkisteta.

”Yrityskauppa tukee edelleen kykyämme tarjota älykkäitä, digitaalisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. Rakennusautomaation osaaminen on perusedellytys tällä alueella. Caverionilla on selkeitä synergioita GTS:n kanssa, sillä molemmat yhtiöt käyttävät rakennusautomaatiossa samoja tuotteita. Näemme hyviä mahdollisuuksia laajentaa näitä palveluita Caverionin toimintoihin”, sanoo Caverion Itävallan divisioonajohtaja Manfred Simmet.

Lisätiedot: Manfred Simmet, Caverion Itävallan divisioonajohtaja, +43 5060 2410, manfred.simmet@caverion.com Martti Ala-Härkönen, talousjohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 737 6633, martti.ala-harkonen@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com