01.10.2019 Lehdistötiedote

Kesätyöntekijät arvioivat Caverionin vuoden 2019 Vastuullisimmaksi kesäduunipaikaksi 1000plus -sarjassa

Caverion valittiin parhaaksi työnantajaksi tämänvuotisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjan 1000plus-sarjassa. Yritys oli mukana viidettä kertaa vuosittain järjestettävässä kampanjassa, jossa palkitaan parhaat työnantajat kesätyöntekijöiden antamien arvioiden perusteella.  Caverionin kesätyöntekijät antoivat kesätyökokemukselleen keskiarvosanaksi 3,75 parhaan arvosanan ollessa 4.

”Caverion tarjoaa erittäin hyvän kesätyökokemuksen kaikilla osa-alueilla. Osa-alueista jopa neljä, työnhakuvaihe, työtehtävien mielekkyys, perehdytys ja ohjaaminen sekä kirjallinen työsopimus, arvioidaan 1000plus sarjassa TOP3 parhaimman joukkoon. Erinomainen suoritus heijastuu edelleen yleiseen tyytyväisyyteen, jossa sijoitus on niin ikään TOP3 joukossa”, kertoo Vastuullinen kesäduuni -tiimi.

”Kesätyöntekijät ovat meille tärkeitä ja kesätyö on myös nuorille merkityksellinen kokemus. Toivomme, että mahdollisimman moni nuori voisi kesätyökokemuksensa perusteella innostua tästä alasta. Olemme kehittäneet rekrytointiprosessia ja työnantajamielikuvaa pitkäjänteisesti. Halusimme tehdä kesätyöpaikkailmoituksista mahdollisimman informatiivisia, jotta hakijat saivat realistisen kuvan avoinna olevista tehtävistä sekä niiden sisällöstä ja vaatimuksista. Se että saimme nuorilta erityisen hyvät arviot perehdytyksestä ja ohjaamisesta osoittaa, että esimiehemme ja henkilöstömme ovat ottaneet kesätyöntekijät hyvin osaksi työyhteisöä”, kertovat Caverionin henkilöstöjohtajat Aimo Virtanen ja Veikko Niemi tyytyväisinä.

Caverionissa on tehty pitkäjänteistä työtä esimiesten valmennuksessa ja heitä on opastettu kesätyöntekijöiden rekrytointiin sekä perehdytykseen. Kesätyöntekijöille järjestettiin yhteisiä perehdytystilaisuuksia ja jokainen sai perehdytyksen omaan työhönsä. Kesätyöntekijät myös otettiin mukaan yrityksen viestintään sosiaalisen median kanavissa. Kesäinstaajat-kampanjassa heillä oli mahdollisuus kuvata hetkiä omasta työpäivästään Caverion Suomen Instagram-tilille.

Energia-asiantuntijaharjoittelijana työskennellyt Mehwish Ahmed on yksi Caverionin kesätyöntekijöistä. Hän kiteyttää kesätyönsä kolmeen asiaan: ”Paljon kokemusta, mukavat työkaverit ja hyvä mieli”.

”Olen kiinnostunut rakennusten energiatehokkuudesta ja taloteknisistä ratkaisuista. Näin, että Caverion oli täydellinen mahdollisuus minulle. Parasta oli se, että harjoittelijoilta kysyttiin, mistä oli kiinnostunut ja millaiset työtehtävät kiinnostavat. Kesäharjoittelijana oli mahdollista päästä mukaan projekteihin kokemaan työelämän konkreettisia tilanteita. Caverionilla on erittäin mukava työyhteisö, mikä antaa mahdollisuuden avoimeen vuoropuheluun ja arvostaa myös harjoittelijoiden mielipiteitä ja ehdotuksia”, kertoo tyytyväinen Mehwish.

Vastuullisin kesäduuni -kilpailussa palkitaan parhaat kesätyönantajat vuosittain. Kilpailuun voivat ilmoittautua kaikki Vastuullinen kesäduuni -kampanjan työnantajat. Kilpailun tulokset perustuvat organisaation omien kesätyöntekijöiden arvioihin kesätyönantajastaan eli kesän aikana toteutettavaan Kesäduunitutkimukseen, joka selvittää nuorten kokemukset kesätyöstään.

Palkinnon vastaanottivat Caverionissa energia-asiantuntijaharjoittelijana työskennellyt Mehwish Ahmed, henkilöstöpäällikkö Marjo-Riitta Alarova sekä HR-asiantuntija Ellinoora Mäkinen Caverionista.

Lisätiedot:  Aimo Virtanen, henkilöstöjohtaja, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0365, aimo.virtanen(at)caverion.com Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila(at)caverion.com