19.11.2018 Sijoittajauutinen

Caverion ostaa Jetitek Oy:n ja vahvistaa kylmäteknistä osaamistaan sekä kylmätekniikan palveluitaan

Caverion Suomi Oy on allekirjoittanut sopimuksen Jetitek Oy:n koko osakekannan ostamisesta yrityksen toimivalta johdolta. Jetitek on energiatehokkaisiin kylmäteknisiin ratkaisuihin erikoistunut suomalainen palveluyritys, joka tarjoaa kylmäjärjestelmien kokonaistoimituksia, suunnittelua ja mitoitusta sekä huoltoa, vikakorjauksia ja muutostöitä.

Jetitekin liikevaihdon odotetaan olevan vuonna 2018 yli 15 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa työskentelee 54 henkilöä kuudella eri paikkakunnalla Suomessa. Jetitekin asiakassegmenttejä ovat kauppa, teollisuus ja kiinteistönomistajat koko Suomessa.

Jetitek on edelläkävijä hiilidioksidia hyödyntävien CO₂-kylmäjärjestelmien rakentamisessa Suomessa. Hyödyntämällä kylmäjärjestelmän tuottamaa lämpöenergiaa kiinteistön eri käyttötarpeisiin, koko kiinteistön energiakustannukset voidaan jopa puolittaa. Lämmöntalteenoton haasteiden ratkaiseminen on Jetitekin erikoisosaamista ja sen kehittämiä patentoituja tuotekokonaisuuksia käytetään muun muassa päivittäistavarakaupoissa.

”Olemme tyytyväisiä, että uudeksi omistajaksemme tulee Caverion. Ison yrityksen kautta innovatiivisia ratkaisujamme voidaan hyödyntää entistä laajemmin tulevaisuudessa eri palvelualueilla ja jopa kansainvälisesti. Odotamme innolla, että pääsemme rakentamaan tulevaisuuden ympäristöystävällisiä ja energiatehokkaita ratkaisuja alan johtavassa yrityksessä”, toimitusjohtaja Väinö Jaako Jetitek Oy:stä sanoo.

“Yrityskauppa on Kunnossa kasvuun -strategiamme mukainen, ja vahvistaa palveluliiketoimintaamme. Kylmätekniikka on erikoisosaamisalue, johon vaikuttavat muun muassa tiukentuva ympäristölainsäädäntö sekä energiatehokkuusvaatimukset. Olen iloinen nyt toteutuvasta yrityskaupasta, jonka myötä saamme joukkoomme uutta osaamista. Jetitek täydentää Caverion Suomen nykyisiä kylmätekniikan palveluja, eikä päällekkäisyyksiä juurikaan ole. Yhdessä muodostamme vahvan kylmätekniikan ja energiatehokkuuden palveluosaajan Suomessa ja tulevaisuudessa myös muissa Caverionin toimintamaissa”, Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen toteaa.

Kaupan odotetaan toteutuvan marraskuun 2018 loppuun mennessä. Jetitek Oy fuusioidaan Caverion Suomi Oy:öön vuoden 2019 alkupuolella. Kauppahintaa ei julkisteta.

Lisätietoja: Ville Tamminen, divisioonajohtaja, Caverion Suomi, ville.tamminen@caverion.com Martti Ala-Härkönen, talousjohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 737 6633, martti.ala-harkonen@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhdejohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com