IoTFlex.jpg . IoTFlex mittaa älykkäiden antureiden avulla koneen todellista kuntoa ja ennustaa mahdollisten vikojen esiintymistä reaaliaikaisen analytiikan keinoin
09.11.2017 Lehdistötiedote

Uusi digitaalinen kunnossapitopalvelu IoTFlex havaitsee viat ennalta ja parantaa teollisuuden tuotantotehokkuutta

Caverion on tuonut markkinoille IoTFlex-kunnossapitopalvelun, joka vie teollisuuden tuottavuuden ja ennakoivan kunnossapidon uudelle tasolle. IoTFlex mittaa älykkäiden antureiden avulla koneen todellista kuntoa ja ennustaa mahdollisten vikojen esiintymistä reaaliaikaisen analytiikan keinoin.

Moderniin anturitekniikkaan perustuva analytiikka mahdollistaa tuotantolinjan kriittisten koneiden häiriöiden havaitsemisen jo ensimerkeistä, jolloin tuotantotehokkuutta voidaan parantaa sekä häiriötilanteisiin puuttua jo ennen tuotantokatkoksia. IoTFlex-kunnossapitopalvelu on hyödynnettävissä eri toimialoilla kaiken kokoisissa teollisuuslaitoksissa.

”Olemme testanneet ja kehittäneet IoTFlexiä tänä vuonna muutaman eri alan teollisuusasiakkaan kanssa. Tulokset ovat olleet erinomaisia, ja asiakkaat ovat olleet innoissaan palvelusta. Datan kerääminen on arkipäivää, mutta vasta sen hyödyntäminen tuo ratkaisevia etuja, jolla tuotantolaitoksen käytettävyyttä parannetaan merkittävästi”, kertoo Sakari Toikkanen Caverionin Teollisuuden ratkaisut -divisioonan johtaja.

Järjestelmään on kehitetty uudenlainen vikaantumisen ennustamismenetelmä, joka mahdollistaa vikaantumisennusteen helpon mukauttamisen koneen ajotavan perusteella. Uutta on myös se, että järjestelmä mukautuu helposti hyvin erilaisiin mittaustarpeisiin, kuten esimerkiksi ilman partikkelimittaukset, värähtelyt, saattolämmitykset ja sähkömoottoreiden kuntomittaukset.

”IoTFlex on valmis ratkaisu, joka sopii toimintamme jatkuvaan parantamiseen. IoTFlex on hyvä esimerkki uudesta, digitaalisesta palvelusta, joka on nopeasti otettavissa käyttöön ja integroituu helposti toimintaympäristöömme”, sanoo Kemijoki Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Timonen.

Palvelu sisältää älykkäät IoTFlex-anturit, mobiilin käyttöliittymän, Caverionin kehittämän mittaus- ja analysointisovelluksen sekä Caverionin asiantuntijoiden erikoisosaamisen. IoTFlex myynti alkaa Suomessa, ja palvelu on helposti skaalattavissa myös muihin maihin.

Lue lisää IoTFlex-palvelusta

Lisätietoja: Tuomo Härkönen, Teollisuuden ratkaisut, Digitaalisten palvelujen johtaja +358 40 567 2226