Caverion-Project-workers.jpg
01.03.2017 Sijoittajauutinen

Caverionille sopimus sähköistys- ja ilmanvaihtojärjestelmien asentamisesta uuteen vesivoimalaitokseen Itävallassa

Caverion on allekirjoittanut 5 miljoonan euron arvoisen projektisopimuksen Gemeinschaftskraftwerk Inn GmbH (GKI):n kanssa sähköistys- ja ilmanvaihtojärjestelmien ja niihin liittyvän automaatioteknologian toteutussuunnittelusta ja asennuksesta uuteen Inn-vesivoimalaitokseen. GKI on kolmen julkisen sektorin toimijan, Verbund Tiroler Wasserkraft AG:n (TIWAG), Engadiner Kraftwerke AG:n (EKW) ja VERBUND AG:n, muodostama konsortio.

Caverion sai hiljattain Itävallassa onnistuneesti päätökseen vastaavankokoisen projektin “Limberg II” -vesivoimalaitokselle. Uusi projekti alkaa helmikuussa 2017, ja laitos valmistuu vuoden 2020 loppuun mennessä.

Kestävää ja rajat ylittävää energiantuotantoa

GKI rakentaa uuden vesivoimalaitoksen Inn-laakson yläosaan yhteistyössä EKW:n, TIWAGin ja VERBUNDin kanssa. Laitos tulee tuottamaan kestävästi tuotettua sähköä noin 90 000 kotitaloudelle yli valtiorajojen.

Caverionin työ kattaa kaikki sähkösuunnittelun alueet, kuten keski- ja pienjännitejakelun, kytkinlaitteet ja verkkovirralla toimivat laitteet, paloilmaisinjärjestelmät, turvallisuuden, sisä- ja ulkovalaistuksen sekä esimerkiksi viestienvälitykseen ja dataan liittyvän kaapeloinnin. Tilaus sisältää myös ilmanvaihto- ja talotekniikkajärjestelmien asennuksen sekä turvallisuustekniikan.

“Ennakoiva työskentelytapa, parhaiden asiakasratkaisujen tarjoaminen ja omien prosessien ja kustannusten optimointi ovat asioita, joihin panostamme jatkuvasti. Caverion valittiin mukaan projektiin, sillä meillä on kokemusta vastaavista hankkeista ja voimalaitosprojektien korkeista laatuvaatimuksista”, sanoo Itävallan divisioonajohtaja Manfred Simmet.

GKI kuuluu Caverionin julkinen sektori/energia -asiakassegmenttiin.

Lisätietoja: Daniela Harrison, viestintäpäällikkö, Caverion Itävalta, puh. +43 50606 4267, daniela.harrison@caverion.com