skyscraper munich-1.jpg
25.07.2017 Sijoittajauutinen

Caverionille merkittävä jatkosopimus pilvenpiirtäjän palveluiden johtamisesta Münchenissä, Saksassa

Caverion on uusinut sopimuksen palveluiden johtamisesta Hochhaus Uptown München -pilvenpiirtäjään ja toimistokompleksiin Münchenissä, Saksassa. Viisivuotinen sopimus allekirjoitettiin kiinteistön omistajien (Europyramid S.á.r.l., Euro Sphinx S.á.r.l., AFIAA Campus GmbH, LaSalle Investment Management, Campus E S.á.r.l) kanssa. Sopimukseen sisältyy kahdeksan vuoden lisäoptio. Sopimuksen arvoa ei julkaista.

Toimistokompleksi koostuu 38-kerroksisesta tornitalosta, joka on Münchenin korkein pilvenpiirtäjä, kampusrakennuksesta ja kaksikerroksisesta maanalaisesta pysäköintihallista. Yhteenlaskettu bruttopinta-ala on noin 77 700 neliömetriä. Kiinteistössä toimii tunnettuja tietoliikenne-, IT-, pankki- ja moottoriurheilu- sekä lääkealan yrityksiä.

Caverion aloitti työt kiinteistöissä vuonna 2012. Osa kiinteistötekniikasta on modernisoitu ja optimoitu sen jälkeen. Energiansäästössä on päästy jopa 60 prosenttiin esimerkiksi ilmastoinnissa”, sanoo Werner Kühn, Caverionin Saksan divisioonasta vastaava johtaja.

Sopimus kattaa seuraavat tekniset järjestelmät: ilmanvaihto ja ilmastointi, sähköistys, jäähdytys, turvallisuus sekä lämmitys, vesi ja viemäri. Caverion vastaa kiinteistön teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä palveluiden johtamisesta, johon sisältyy teknisten palveluiden ohella myös muun muassa kiinteistön siivoukseen ja ulkoalueiden hoitoon liittyvien palveluiden johtaminen.

Sopimusosapuolet kuuluvat Caverionin Kiinteistösijoittajat ja -kehittäjät -asiakassegmenttiin.

Lue lisää palveluistamme toimisto- ja liiketiloihin

Lisätietoja: Beate Bredl, viestintäpäällikkö, Caverion Saksa, puh. +49 173 2612827, beate.bredl@caverion.com