30.10.2017 Lehdistötiedote

Caverion ja Enegia sopivat liiketoimintakaupasta: Caverionista Suomen suurin kiinteistöjen etähallinnassa

Caverion ja Enegia ovat sopineet kumppanuudesta energiatehokkuuspalveluiden tuottamisessa sekä solmineet kiinteistöjen etähallintaa koskevan liiketoimintakaupan. Kaupassa Enegian etähallintaliiketoiminta sekä sen parissa toimiva henkilöstö siirtyy Caverion Suomi Oy:lle 1.11.2017 alkaen. Liiketoimintakaupan arvoa ei julkisteta.

Kaupan jälkeen Caverionin etähallinnassa on eri puolilla Suomea kaikkiaan yli 4 000 kiinteistöä, mikä tekee Caverionista Suomen suurimman toimijan kiinteistöjen etähallintaa tuottavana palveluyrityksenä.

Caverion sekä Enegia ovat johtavia toimijoita kiinteistöjen ja teollisuuden energiatehokkuuspalveluissa. Kumppanuuden kautta molemmat yritykset kykenevät tarjoamaan yhdessä alan kattavimman energiatehokkuuspalveluiden tuote- ja palveluportfolion.

”Liiketoimintakauppa ja kumppanuus ovat Enegialle luonnollinen askel, yhtiön keskittyessä omille vahvoille alueilleen energiatiedonhallintaan ja energiamarkkinoihin. Tarjoamme yhdessä Caverionin kanssa ainutlaatuisen valikoiman energianhallintaan liittyviä palveluita ja osaamista, mikä tuo etua yhtiöiden asiakkaille sekä tarjoaa huomattavia kasvumahdollisuuksia. Energiateollisuus ja -trendit ovat jatkuvassa muutoksessa. Enegia ja Caverion tulevat olemaan entistä syvemmällä tämän muutoksen ytimessä”, toteaa syntyneestä kumppanuudesta Enegian toimitusjohtaja Kalle Ahlstedt.

”Digitaalisuuden ja energiatehokkuuden megatrendit yhdistyvät nyt julkistettavissa kumppanuudessa ja liiketoimintakaupassa. Etähallinta ja keskitetty valvomopalvelu muodostavat yhden keskeisimmistä osista kiinteistöjen ylläpidon ja energiatehokkuuden palveluprosessissa. Etähallinnan avulla pystytään vaikuttamaan kiinteistön järjestelmiin ja saamaan tietoa, joka on välttämätöntä kiinteistöjen käytön ja sitä koskevan tiedon analysoinnissa. Digitaalisuus merkitsee myös lyhyempiä vasteaikoja ja parempaa palvelua. Toivotamme uudet asiantuntijat tervetulleiksi joukkoomme laajentamaan osaamistamme”, sanoo Caverionin Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Lisätietoja: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com Kalle Ahlstedt, toimitusjohtaja, Enegia, puh. 050 453 3507, kalle.ahlstedt@enegia.com