Illustration-Pohjola-Health-source-Aihio Arkkitehdit Oy.jpg
30.05.2016 Sijoittajauutinen

Caverionilta talotekniikan kokonaistoimitukset OP Ryhmän Pohjola Sairaalaan Kuopioon ja Ouluun

Caverionilta talotekniikan kokonaistoimitukset OP Ryhmän Pohjola Sairaalaan Kuopioon ja Ouluun

Caverion toteuttaa talotekniikan kokonaistoimitukset OP Ryhmän Pohjola Sairaalan käyttöön tuleviin kiinteistöihin Kuopiossa ja Oulussa. Sopimusten arvo on yhteensä lähes 10 milj. euroa.

Asiakkaina ovat Kuopiossa Koy Kuopion Isabella ja Oulussa Rakennusliike Lapti Oy. Kuopiossa Pohjola Sairaalan käyttöön tulevan kiinteistön laajuus on noin 6 600 m2 ja se käsittää sairaalan lisäksi myös toimistotiloja. Oulussa kiinteistön noin 7 200 m2:n tiloista pääosa tulee Pohjola Sairaalan käyttöön. Kiinteistöjen rakennuttaja on OP ja omistaja  Real Estate Fund Finland III Ky.

Sopimukset käsittävät talotekniikan Suunnittelun ja projektoinnin, Projektin johtamisen ja Projektin toteutuksen. Caverion vastaa kiinteistöjen Lämmitys-, vesi- ja viemäri-, Ilmanvaihto- ja ilmastointi-, Jäähdytys-, Sähköistys-, Informaatio- ja viestintäteknologia- sekä Turvallisuus- ja Automaatiojärjestelmistä. Kiinteistöt valmistuvat keväällä ja kesällä 2017.

”Pohjola Sairaalan rakentumisen tarina jatkuu Kuopioon ja Ouluun rakennettavilla yksiköillä ja on hienoa, että voimme toteuttaa nämä yhdessä ja pyörittää jo keksittyä pyörää paikkakunnalta toiselle. Uskon, että tämä osaltaan tehostaa hankkeiden tekemistä ja varmistaa laadukkaan ja käyttäjän tavoitteleman sairaalakiinteistön”, sanoo OP Kiinteistösijoitus Oy:n rakennuttajapäällikkö Kari Kangasmaa.

”Sairaalan toiminta asettaa kiinteistön talotekniikalle aivan erityiset vaatimukset. Meillä on kokemusta vastaavista vaativista kohteista ja olen iloinen, että yhteistyömme OP Ryhmän kanssa jatkuu näissä kahdessa hankkeessa. Hyvä yhteistyö kaikkien toteuttajien kesken takaa aina parhaan lopputuloksen”, sanoo Jarno Hacklin, Caverionin Suomen divisioonan johtaja.

Caverion on mukana toteuttamassa myös Tampereelle kesällä valmistuvaa Pohjola Sairaalaa, johon Caverion toimittaa talotekniikan sekä leikkaussalien puhdastilaratkaisut.

Koy Kuopion Isabella kuuluu Caverionin kiinteistösijoittajat ja kiinteistökehittäjät -asiakassegmenttiin ja Lapti Oy rakennusliikkeiden asiakassegmenttiin.

Havainnekuva Oulun sairaalasta (lähde: Aihio Arkkitehdit Oy)

Lisätietoja: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com (kirsi.hemmila@caverion.fi)