Mikko_Vahaniitty_CAVERION_SEITAKORVA_KEKSI-506.jpg
08.06.2016 Sijoittajauutinen

Caverion jatkaa Kemijoki Oy:n vesivoimalaitosten käytön ja kunnossapidon kumppanina

Caverion on tehnyt jatkosopimuksen Kemijoki Oy:n kanssa Kemijoen vesistöalueen vesivoimalaitosten teknisen huollon ja kunnossapidon sekä tuotantojärjestelmien käynnissäpidon ulkoistuksesta. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Kemijoki Oy:n vesivoimatuotannossa sovelletaan tilaaja- ja asiantuntijaorganisaatiomallia, jossa merkittävä määrä toiminnoista ostetaan palvelutoimittajilta. Caverionin vesivoimaliiketoimintayksikössä Pohjois-Suomessa työskentelee 110 henkilöä.

”Kemijoki Oy:n ulkoistuksiin perustuva kumppanuusmalli on osoittautunut tehokkaaksi ja vastaa joustavasti tulevaisuuden energiayhtiön tarpeisiin. Olemme yhteistyössä Caverionin kanssa saavuttaneet tavoitteet ja voimme suunnata katseet pitkälle tulevaisuuteen. Yhteistyössä rakennettu kumppanuus, osaava henkilöstö ja hyvä yhteistyö ovat menestystekijöitä meille molemmille. Jatkossa keskitymme erityisesti käytettävyyden ja säätökyvyn tehostamiseen sekä työprosessien ennakkosuunnitteluun entistä vastuullisemman, turvallisemman ja luotettavamman vesisähkön tuottamiseksi”, kertoo Kemijoki Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Timonen.

"On hienoa, että pääsemme syventämään kumppanuuttamme Kemijoen kanssa. Meidän tavoitteenamme on edelleen kehittää käytettävyyden menetelmiä ja prosesseja, joilla saadaan pysyvää tehokkuutta ja mahdollisimman häiriötöntä toimintaa”, kertoo Caverionin Teollisuuden ratkaisut -divisioonan johtaja Juhani Pitkäkoski. ”Lisäksi panostamme erityisesti työ-, laite- ja ympäristöturvallisuusasioihin Kemijoki Oy:n yritysvastuulinjausten mukaisesti”, Pitkäkoski toteaa.

Kemijoki Oy on Suomen merkittävin vesi- ja säätövoiman tuottaja. Yhtiö omistaa 20 vesivoimalaitosta, joista 16 sijaitsee Kemijoen vesistöalueella, kaksi Lieksanjoessa ja kaksi Kymijoessa. Lisäksi se säännöstelee Lokan ja Porttipahdan tekojärviä sekä Kemijärveä ja Olkkajärveä.

Kemijoki Oy kuuluu Caverionin Teollisuus-asiakassegmenttiin.

Caverion Teollisuuden ratkaisut on Suomen johtavia teollisuuden palveluiden tarjoajia, jolla on pitkä kokemus eri teollisuuden aloilta käytön sekä käynnissä- ja kunnossapidon ulkoistuksista.

Lisätietoja: Ingrid Peura, viestintäpäällikkö, Caverion Teollisuuden ratkaisut, puh. 050 571 5553, ingrid.peura@caverion.com