Brand image_caverion_austria-321.jpg
15.09.2016 Sijoittajauutinen

Caverionille uusi sopimus tunneliteknologian suunnittelusta ja asennuksesta Itävallassa

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen Strabag Infrastructure & Safety Solutionsin kanssa toiminnallisten ja turvateknisten järjestelmien suunnittelusta ja asentamisesta Klaus-tunneliosuudelle A9 Pyhrnin moottoritiellä Ylä-Itävallassa. Sopimus kattaa Sähköistys-, Informaatio- ja viestintäteknologia-, Turvallisuus-, Ilmanvaihto- ja ilmastointijärjestelmien Suunnittelun & toteutuksen, Projektin johtamisen sekä Projektin toteutuksen. Sopimuksen arvo on noin 4,8 milj. euroa.

Noin 130 kilometriä Salzburgista itään sijaitseva Klaus-tunneliosuus A9 Pyhrn -moottoritiellä on pituudeltaan noin kahdeksan kilometriä. Osuus on yksi yhdeksästä tärkeimmästä Kaakkois- ja Pohjois-Euroopan yhdistävistä Alppien kauttakulkureiteistä.

“Asiakkaamme arvostavat Caverionin teknistä osaamista ja työmme korkeaa laatua. Suunnittelun lisäksi meillä on tunneliteknologian erityisosaamista liittyen keskijänniteverkkoihin, ilmanvaihtoon sekä ilmastointiin. Asiakkaillemme voimme tarjota täyden palvelun yhdeltä kumppanilta,” sanoo Manfred Simmet, Caverionin Itävallan divisioonan johtaja.

”Caverionin tunneliteknologian osaamiskeskuksessa Melkissä, Itävallassa on yli 30 työntekijää, ja keskitymme tunnelien huoltoon ja rakentamiseen sekä ympäristöteknisiin järjestelmiin. Vianhallinnan ja järjestelmien modernisoinnin ja korjaamisen ohella Caverion Melk erikoistuu integroituihin ja kattaviin ratkaisuihin ja palveluihin. Meillä on paljon referenssejä ja asiakkaat ovat tyytyväisiä ammattitaitoiseen ja luotettavaan palveluumme. Jatkuvan kumppaneiden kanssa tekemämme yhteistyön sekä oma kehitystyömme ansiosta olemme eturivin osaaja modernien liikenteen ohjausjärjestelmien suunnittelussa ja asennuksessa,” Simmet jatkaa.

STRABAG Infrastructure & Safety Solutions kuuluu Caverionin pääurakoitsijat -asiakassegmenttiin. Klaus-tunneliosuutta koskeva kokonaissopimus kattaa neljän tunnelin sähkölaitteet nykyisten turvallisuusstandardien mukaisesti.

Lisätietoja: Daniela Harrison, viestintäpäällikkö, Caverion Itävalta, puh. +43 50606 4267, daniela.harrison@caverion.com