St Erik +ûg+¦n Sjukhus.jpg
27.04.2016 Sijoittajauutinen

Caverion ja Locum laajentavat Managed Services -yhteistyötään 17 sairaalaan ja terveyskeskukseen Tukholmassa

Caverion on solminut uuden Managed Services -kumppanuussopimuksen ruotsalaisen julkisia kiinteistöjä omistavan Locumin kanssa. Caverion ottaa vastuulleen 17 tukholmalaisen sairaalan ja terveyskeskuksen Ylläpidon johtamisen, sisältäen Teknisen huollon ja kunnossapidon. Tilojen pinta-ala on yhteensä 260 000 m2. Viisivuotisen sopimuksen arvo on arviolta yli 10 miljoonaa euroa ja siihen sisältyy optio kolmesta lisävuodesta. Sopimus laajentaa Locumin ja Caverionin nykyistä yhteistyötä.

“Olemme Locumissa tyytyväisiä tekemäämme sopimukseen, jossa palvelujen saatavuus on hyvä ja hintataso kilpailukykyinen”, sanoo Magnus Colling, Locumin hankintapäällikkö.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että yksi suurista asiakkaistamme on päättänyt laajentaa menestyksekästä ja molempia osapuolia hyödyttävää kumppanuuttamme. Olen vakuuttunut, että aiempi kokemuksemme vaativien sairaalakiinteistöjen ylläpidosta hyödyttää meitä merkittävästi tämän asiakkuuden hoitamisessa ja että tarjoamme jatkossakin asiakkaille laadukkaita ratkaisuja”, sanoo Caverionin Ruotsin divisioonajohtaja Thomas Lundin.

Sopimus kattaa kiinteistön kunnossapidon kokonaisvastuun ja seuraavat tekniset tuotealueet: Lämmitys, vesi ja viemäri, Ilmanvaihto ja ilmastointi, Jäähdytys, Sähköistys, Turvallisuus-  ja Automaatiojärjestelmät. Caverionin palvelut sisältävät ympärivuorokautisen valmiuden sekä pitkän aikavälin toimenpiteitä, kuten energiatehokkuuden parantamisen vähintään kolmella prosentilla vuosittain. Monissa kiinteistöissä on teknisesti monimutkaisia järjestelmiä, kuten varavoimajärjestelmiä sekä lääketieteellisten kaasujen käyttöjärjestelmiä, joiden käyttö vaatii erityisosaamista.

Locum on yksi Ruotsin suurimmista kiinteistöhallinnan yrityksistä, jonka kiinteistöportfolioon kuuluu noin 2 milj. neliömetriä kokonaiskerrosalaa Tukholman läänissä. Monet Locumin vuokralaisista ovat julkisen  terveydenhuollon palveluntuottajia. Locum AB:n omistaa Tukholman läänin maakäräjät. Locumin ydinarvot ovat asiakastyytyväisyys, kokonaisvaltainen yritysvastuu sekä kumppanuus.

Locumin kuuluu Caverionin Julkinen sektori -asiakassegmenttiin.

Lisätietoja: Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi, tel. +467 305 09285, erika.a.bjornesparr@caverion.se