Laatupalkinto 2016 029_tiedote2.JPG
02.12.2016 Lehdistötiedote

Caverionille tunnustus laatutyöstä Excellence Finland -kisassa

Caverionille tunnustus laatutyöstä Excellence Finland -kisassa

Caverion-konserniin kuuluva Oy Botnia Mill Service Ab on voittanut Suomen laatupalkinnon. Suomen laatupalkinto on sidosryhmien tuntema ja arvostama kansallinen tunnustus erinomaisuudesta, jonka Laatukeskus jakaa vuosittain ulkoisissa arvioinneissa huipputason saavuttaneille ja parhaiten menestyneille organisaatioille. Tunnustus jaettiin Hotelli Hilton Strandissa Helsingissä 1.12.2016 juhlallisissa merkeissä. Botnia Mill Service on osallistunut kilpailuun kerran aiemmin vuonna 2014, saavuttaen tällöin Excellence Finland, neljä tähteä –tunnustuksen.

Excellence Finland -kilpailussa etsitään Suomen laadukkaimpia organisaatioita, jossa parhaiten strategiaansa toteuttaneet ja suorituskykyään kehittäneet organisaatiot palkitaan. Kilpailussa organisaatiolle tehdään ulkoinen asiantuntija-arviointi ja pisteytys EFQM Excellence -mallia arviointiperusteena käyttäen. Arviointialueet kattavat koko organisaation toiminnan ja sen saavuttamat tulokset.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki huipulle tähtäävät organisaatiot, organisaatioyksiköt ja verkostot toimialasta ja organisaation koosta riippumatta. Sarjojensa parhaat organisaatiot saavat Excellence Finlad -palkinnon ja kaikki määrätyn pisterajan ylittäneet organisaatiot eurooppalaisen Recognsed for Excellence -tunnustuksen. Osallistujaorganisaation arvioi riippumaton ulkoinen arviointiryhmä.

Oy Botnia Mill Service Ab on vuonna 1997 perustettu Metsä Fibre Oy:n ja Caverion Oyj:n omistama metsä- ja prosessiteollisuuden kunnossapidon ja suunnittelun syväosaaja. BMS toimii yhtenä Caverionin liiketoimintayksikkönä. Vuodesta 2007 lähtien yhtiö on vastannut kaikkien Metsä Fibre Oy:n tehtaiden kokonaisvaltaisesta prosessikunnossapidosta Suomessa. Vahva kunnossapitoliiketoiminnan osaaminen ja yrityskulttuuri perustuvat Caverionin kehittyneisiin liiketoimintakonsepteihin sekä strategiseen kumppanuuteen asiakkaan kanssa.

”Olemme jo vuosia kehittäneet pitkäjänteisesti toimintaamme. Laadukas toiminta on yrityksemme keskeinen arvo. Aloitimme Euroopan laatupalkinto- eli EFQM –mallin mukaisen jatkuvan parantamisen vuonna 2012 ja osallistuimme Suomen laatupalkintokilpailuun ensimmäisen kerran vuonna 2014. Meille myönnettiin tällöin Recognised for Excellence neljän tähden tunnustus. EFQM-mallin avulla olemme pystyneet kehittämään järjestelmällisesti toimintaamme, mikä näkyy hyvinä tuloksina kaikilla osa-alueilla. Recognised for excellence, viiden tähden tunnustus ja meille myönnetty Suomen Laatupalkinto osoittavat, että olemme onnistuneet kehittämään toimintaamme oikeaan suuntaan ja luomaan parhaita käytäntöjä, minkä ansiosta olemme saavuttaneet tuloksia. Myönnetty palkinto on tunnustus koko henkilöstöllemme sitoutumisesta jatkuvaan parantamiseen sekä osaamisella ja ammattitaidolla saavutetuista tuloksista”, toteaa Botnia Mill Servicen toimitusjohtaja Risto Leisti.

Arvioinnissa Botnia Mill Servicen merkittävimmiksi vahvuuksiksi ulkopuolinen arvioijaryhmä nosti strategian asiakaslähtöisyyden, henkilöstön kattavan osallistumisen strategiatyöhön, sekä johtamisen johdonmukaisuuden. Lisäksi erityisesti yrityskulttuurin avoimuus ja henkilöstöä osallistavat toimintatavat nousivat vahvasti esille arviointiryhmän kirjallisissa sekä suullisissa palautteissa. 

Liitteet

Lisätietoja ja tiedotteiden tilaus

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Teollisuuden ratkaisut, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com
Tilaa tiedotteet: