Caverion-car.jpg
13.05.2016 Sijoittajauutinen

Caverionille 35 miljoonan euron arvoinen Managed Services -sopimus SL:n kanssa Tukholmassa

Caverion on solminut Tukholman julkisesta liikenteestä vastaavan SL:n kanssa Managed Services -sopimuksen. Caverionin vastuulle tulee Ylläpidon johtaminen, sisältäen Teknisen huollon ja kunnossapidon Tukholman kaikilla metroasemilla sekä kuudella junavarikolla. Metroasemia on yhteensä sata. Yhdeksänvuotinen sopimus alkaa 1.2.2017 ja sen kiinteän osuuden arvo on noin 35 miljoonaa euroa. Kiinteän osuuden lisäksi Caverion toimittaa myös lisäpalveluita.

”Tämän sopimuksen kautta saamme yhdeltä toimittajalta täyden palvelun, mikä tukee maanalaisten kiinteistöjen kehittämistä. Caverion on osoittanut suurta ymmärrystä vaatimustemme täyttämistä sekä toimintojemme tukemista kohtaan, sanoo Jonas Lagerlid, SL:n sopimuksen hankinnasta vastaava.

”Tavanomaiseen Ylläpidon johtamiseen liittyvään sopimukseen verrattuna tuotamme asiakkaalle laajempia palveluita tässä sopimuksessa. Ylläpidon johtamisen ja teknisen huollon ja kunnossapidon lisäksi meillä on yleisvastuu hallinnosta, terveys- ja turvallisuustoimintojen koordinoinnista, tieto- ja järjestelmähallinnasta, energiatehokkuuden mittareista, laadunvalvonnasta sekä ajoitettujen huoltotoimenpiteiden suunnittelusta. Asiakas on uskonut meille suuren vastuualueen. Olen vakuuttunut, että tuotamme asiakkaalle laadukkaita ratkaisuja sopimuskaudella”, sanoo Thomas Lundin, Caverionin Ruotsin divisioonan johtaja.

Sopimus kattaa seuraavat tekniset tuotealueet: Lämmitys-, vesi ja viemäri, Ilmanvaihto ja ilmastointi, Jäähdytys, Sähköistys, Informaatio- ja viestintäteknologia sekä Turvallisuus. Kokonaispinta-ala on noin 700,000 neliömetriä.

SL vastaa Tukholman julkisesta liikenteestä. Tukholman julkista liikennettä käyttää päivittäin lähes 800 000 matkustajaa. SL kuuluu Caverionin julkisen sektorin asiakassegmenttiin.

Lisätietoja: Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi, tel. +467 305 09285, erika.a.bjornesparr@caverion.se