03.02.2016 Lehdistötiedote

Caverion vastaa DNA:n laitetilojen teknisestä huollosta ja kunnossapidosta

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen DNA Oy:n kanssa laitetilojen taloteknisestä huollosta ja kunnossapidosta. Kolmevuotinen sopimus on jatkoa nykyiselle yhteistyölle ja sen piiriin kuuluu noin 160 DNA:n suurta ja kriittistä laitetilaa eri puolilla maata.

”Laitetilat ja konesalit ovat kriittisessä roolissa DNA:n verkko- ja palvelutuotannossa. DNA:n yli 3,5 miljoonan liittymäasiakkaan palvelut tuotetaan näissä tiloissa. Tämän takia on tärkeää, että meillä on luotettava ja laadukas kumppani, kuten Caverion hoitamassa ja valvomassa konesaliympäristöämme”, sanoo DNA:n tekninen johtaja Tommy Olenius.

Caverion vastaa laitetilojen lämmitys-, vesi- ja viemäri-, ilmanvaihto- ja ilmastointi-, jäähdytys-, sähköistys-, informaatio- ja viestintäteknologia- sekä turvallisuus- ja automaatiojärjestelmien teknisestä huollosta ja kunnossapidosta, palveluiden johtamisesta sekä asiantuntijapalveluista.

”Olemme iloisia yhteistyömme jatkumisesta. Valtakunnallisena toimijana olemme asiakastamme lähellä kaikkialla maassa. Suurissa ja kriittisissä laitetiloissa on erityisen tärkeää varmistaa sähköjakelu ja tilojen tarpeen mukaisten olosuhteiden säilyminen kaikissa tilanteissa. Hyödynnämme olosuhteiden hallinnassa monipuolista teknologiaa ja elinkaariajatteluun pohjautuvaa toimintatapaa”, Caverionin liiketoimintajohtaja Raimo Ojanen toteaa.

Sopimus tulee voimaan maaliskuun alussa. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

DNA kuuluu Caverionin kiinteistöjen käyttäjät -asiakassegmenttiin.

Lisätietoja:

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2014 oli 831,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto 25,6 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,5 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.