CDP_logo_RGB.jpg
25.10.2016 Lehdistötiedote

Caverion sai hyvän luokituksen CDP 2016 -arvioinnissa

Caverion sai tämän vuoden CDP Climate Change -arvioinnissa luokituksen B- (asteikko A–D-), mikä edustaa hyvää pohjoismaista keskitasoa. CDP (ent. Carbon Disclosure Project) on globaali voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka kautta yhtiöt ympäri maailmaa voivat mitata ja raportoida ympäristötietojaan. Caverion osallistui arviointiin toista kertaa.

”CDP-tuloksestamme näkee, että ympäristö- ja energia-asioiden huomiointi on meille hyvin tärkeää. Valtaosa asiakkaistamme on lisääntyneessä määrin kiinnostunut kiinteistöjen ja tehtaiden energia- ja toiminnallisen tehokkuuden kehittämisestä koko elinkaaren ajalta, ja me voimme auttaa merkittävien energia- ja kustannussäästöjen saavuttamisessa. Omassa toiminnassamme syntyvät päästöt liittyvät pääosin huoltoautojemme polttoainekulutukseen. Käyttämämme mobiilit työkalut ja etähallinta auttavat alentamaan päästöjä, ja kiinnitämme huomiota reittien tehokkaaseen suunnitteluun ja taloudelliseen ajotapaan”, sanoo Ville Ojanen, Caverionin strategiasta ja yrityskaupoista vastaava johtaja.

CDP on johtava ympäristö- ja ilmastoindeksi sijoittajille, ja CDP:n tietopankki yritysten raportoimista, ilmastonmuutokseen liittyvistä tiedoista on maailman laajin. CDP edustaa 827 institutionaalista sijoittajaa, joiden hallinnassa on 96 000 miljardin euron omaisuus.

CDP:n tulokset julkaistiin 25.10. Pohjoismaisten yhtiöiden pistekeskiarvo oli B-. Arviointiin oli kutsuttu 260 suurinta pohjoismaista yhtiötä, joista 55 % osallistui.

Tutustu CDP:n raportteihin
Lue lisää kestävästä kehityksestä Caverionissa

Lisätietoja: Ville Ojanen, strategiasta ja yrityskaupoista vastaava johtaja, puh. +49 151 1886 7474, ville.ojanen@caverion.com