26.06.2020 Sijoittajauutinen

Caverion myy osia Teollisuuden liiketoiminnoistaan Elcoline Oy:lle Maintpartner-kaupalle asetettujen ehtojen mukaisesti

Caverion on allekirjoittanut sopimuksen eräiden Caverion Industria Oy:n Suomen liiketoimintojen myynnistä Elcoline Oy:lle Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) Maintpartner-kaupalle asettamien ehtojen mukaisesti. Ostaja on kotimainen, kansainvälisesti toimiva teollisuuden kunnossapitopalveluiden tarjoaja, jolla on ennen kauppaa palveluksessaan noin 300 työntekijää.

Caverionin 22.11.2019 julkistaman pörssitiedotteen mukaisesti KKV:n Maintpartner-kaupan päätös sisälsi tiettyjä ehtoja, joiden mukaan Caverionin tulee luopua noin 6,5 prosentista Teollisuusdivisioonan kaupan jälkeisestä Suomen liikevaihdosta (noin 300 milj. euroa vuonna 2018).

Luovutuksen kohteena on teollisuuden palveluihin liittyviä kokonaisulkoistussopimuksia pääosin kemianteollisuuden ja energia-alan asiakkaiden kanssa. Lisäksi kauppaan sisältyvät Caverionin meriteollisuuden yksikkö sekä Maintpartner-kaupassa ostetut teollisen kunnossapidon palvelukeskukset Turussa, Porissa, Raumalla ja Oulussa.

Liiketoiminnan siirron odotetaan tapahtuvan syksyn 2020 aikana. Kauppahintaa ei julkisteta.

Lisätietoja: Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus, puh. 050 351 4673, elina.engman@caverion.com Martti Ala-Härkönen, talousjohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 737 6633, martti.ala-harkonen@caverion.com Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com