CONTINENTAL_Hannover-Copyright Continental AG.jpg © Continental AG
20.01.2020 Sijoittajauutinen

Continental valitsi Caverionin toteuttamaan jäähdytysratkaisut uuteen pääkonttoriinsa Saksassa

Caverion toteuttaa Continental AG:n uuden pääkonttorin jäähdytys- ja ilmanvaihto- ja ilmastointiratkaisut. Hannoveriin nouseva uusi pääkonttori koostuu kahdesta, katetun kävelysillan yhdistämästä, rakennuskompleksista. Continentalilla ja Caverionilla on pitkäaikainen kumppanuus Palveluissa Saksassa.

Continental on yksi maailman johtavista autoteollisuuden toimittajista. ”Tavoitteenamme on luoda moderni työympäristö, joka soveltuu myös tulevaisuuden tarpeisiin. Caverion vakuutti meidät hankintavaiheen aikana esittelemällä meille vaihtoehtoisia ratkaisuja”, sanoo Hans-Georg Gerstmann, Continentalin projektipäällikkö.

Jäähdytysratkaisut ovat osa Caverionin älykkäitä teknologioita, joissa yhtiöllä on hyvät kasvunäkymät.  ”Energiakulutuksen optimoimiseksi käytämme poistoilman jäähdytykseen sadevettä ja kesällä pohjavettä jäähdytysjärjestelmiin. Myös viheralueiden kasteluun käytetään sadevettä”, sanoo Frank Krause, johtaja, Caverion Saksa.

Continentalin pääkonttoriin tulee työtiloja noin 1 250 työntekijälle, ravintola, hyvinvointikeskus, päiväkoti ja parkkitiloja - yhteensä noin 46 000 bruttoneliömetriä. Kahdeksan rakennusta muodostaa kampuksen, joka yhdistyy katetulla kävelysillalla. Koko ympäristö on suunniteltu edistämään tiedonvaihtoa ja verkostoitumista työntekijöiden välillä. Uuden pääkonttorin on aikataulutettu valmistuvan ennen Continentalin 150-vuotispäivää vuonna 2021.

Caverionin projektin odotetaan päättyvän maaliskuussa 2021. Continental kuuluu Caverionin teollisuuden asiakassegmenttiin. Lue lisää palveluistamme

Havainnekuva: © Continental AG

Lisätietoja: Beate Eichinger, markkinointi- ja viestintäasiantuntija, Caverion Saksa, +49 173 2612 827, beate.eichinger@caverion.com