Caverion Pori technicians.jpg
31.03.2022 Lehdistötiedote

Raaseporin Energia luottaa Caverionin osaamiseen sähköasemien toteutuksessa

Suomalaisen energiayhtiön Raaseporin Energian tavoitteena on rakentaa elinvoimaista ja energistä Raaseporia, jossa on hyvä asua ja yrittää. Raaseporin Energia luottaa paikalliseen tuotantoon ja käyttää 100 % uusiutuvaa energiaa.

Caverion toteuttaa Raaseporin Energialle kokonaisvastuu-urakan (KVR). Projektissa saneerataan Björknäsin 110 kV kytkinlaitos ja rakennetaan uusi Prästkullan 110/20 kV sähköasema. KVR-urakassa Caverionin vastuulla on suunnittelu ja rakennustyöt, asennus, laitehankinnat sekä  käyttöönotto. Investoinnit ovat osa Raaseporin Energian jo vuonna 2014 alkanutta suurempaa sähkönjakeluverkon uudistusta, jossa alueen jakeluverkon jännitetaso modernisoidaan vuoden 2023 aikana 10 kilovoltista 20 kilovolttiin. Caverionin kokonaistoimitus on uudistuksen viimeinen ja suurin yksittäinen investointi, ja sillä varmistetaan Raaseporin Energian sähkönjakeluverkon käyttövarmuus pitkälle tulevaisuuteen.

Caverion on toimittanut meille jo aiemmat kaksi sähköasemiin liittyvää investointia vuosien 2018–2021 aikana. Olemme vakuuttuneet Caverionin toimitusvarmuudesta, laadukkaista toimituksista ja osaavasta henkilöstöstä, joten näiden uusien hankkeiden kanssa on helppo jatkaa tutun toimittajan kanssa”, toteaa Andreas Talling, Raaseporin Energian sähköverkkopäällikkö.

Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme jälleen palvella Raaseporin Energiaa ja parantaa sähkönjakelun varmuutta. Tämän tekee osaava ja oma henkilöstömme, jolla on erittäin pitkäaikainen kokemus sähköasemien saneerauksista, uusien rakentamisesta sekä käyttöönotoista ja koestuksista”, kertoo Caverionin Teollisuusdivisioonan johtaja Elina Engman.

Kohteen suunnittelu on jo aloitettu ja työt valmistuvat toukokuussa 2023. Sopimuksen arvo on 1,4 miljoonaa euroa.

Raaseporin Energia Oy on Raaseporin kaupungin 100 % omistama energiayhtiö. Raaseporin sähköverkko kattaa Tammisaaren sekä sen reuna-alueet.

Lisätietoja:    Caverion Industria: Seppo Hietaoja, yksikönpäällikkö, 050 5336783                       Raaseporin Energia: Andreas Talling, sähköverkkopäällikkö, 040 192 2803