22.04.2022 Lehdistötiedote

Caverion lahjoittaa John Nurmisen Säätiölle Itämeren suojelutyöhön

Tänään on kansainvälinen Earth Day, ja Caverion lahjoittaa 20 000 euroa John Nurmisen Säätiölle.

”Kohtaamme Euroopassa tällä hetkellä monia huolia, ja tarvitsemme laajaa yhteistyötä vihreän siirtymän saavuttamiseksi. Olemme viime kuukausina toteuttaneet lukuisia, kestävään kehitykseen liittyviä toimenpiteitä ja tapahtumia, joihin sekä oma henkilöstömme että Smart Cityssä, interaktiivisessa älykaupungissamme, vierailleet ovat osallistuneet. Näiden osallistumisten perusteella teemme tämän lahjoituksen. Olemme Caverionissa ylpeitä siitä, että voimme olla mukana rakentamassa ihmisten hyvinvointia älykkäässä ja kestävässä rakennetussa ympäristössä”, sanoo Jacob Götzsche, Caverionin toimitusjohtaja.

Caverion on yksi John Nurminen Säätiön avainkumppaneista vuosina 2021–2022. ”Caverionilla ja John Nurmisen Säätiöllä on yhteinen tavoite: torjumme konkreettisin keinoin ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Caverionin tuki mahdollistaa työmme jatkumisen Itämeren ja sen kulttuuriperinnön pelastamiseksi”, iloitsee John Nurmisen Säätiön toimitusjohtaja Annamari Arrakoski-Engardt.

Caverion on asettanut kunniahimoiseksi tavoitteekseen saavuttaa vuoteen 2030 mennessä positiivisen hiilikädenjäljen, joka on 10 kertaa suurempi kuin yhtiön hiilijalanjälki (scope 1-2). Caverion parantaa ja laajentaa jatkuvasti tarjoamiaan älykkäitä teknologioita ja digitaalisia ratkaisuja tuottaakseen asiakkailleen lisäarvoa ja kasvattaakseen hiilikädenjälkeään.

Hauraan ekosysteemin korjausta ja suojelua

Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä. Kesäisin sinilevä valtaa suuria vesialueita, tehden niistä elinkelvottomia useille lajeille. Ilmastonmuutos lisää sinilevän kaltaisia haitallisia vaikutuksia herkkään ekosysteemiin. Siksi meidän on korjattava vahinkoja ja parannettava Itämeren tilaa, jotta voimme luoda jatkossa terveellisiä ja kestäviä ympäristöjä sen asukkaille sekä sitä ympäröiville ekosysteemeille.

Itämeri on myös Caverionin maantieteellinen sydän, joka yhdistää lähes kaikki yhtiön toimintamaat: Suomen, Ruotsin, Tanskan, Saksan, Puolan, Viron, Latvian ja Liettuan.

Astu Caverionin älykaupunkiin

Lue lisää kestävästä kehityksestä

Lisätietoja: Ines Pettigrew, Head of Marketing, Communications and CX, Caverion Oyj, puh. +49 173 2342019, ines.pettigrew@caverion.com